Szerdai beszámoló a Cadet EB-ről

Az eredetileg pihenőnapnak tervezett szerdán mégis versenyzett a mezőny, mert némi elmaradás mutatkozott a teljesített futamok számában. Így a rendezőség úgy döntött, hogy amennyiben szerdán sikerül teljesíteni legalább két futamot, úgy a következő napon pihen a mezőny. Bár az előrejelzések nem sok szelet ígértek - igaz, még így is többet, mint csütörtökre - jól indult a nap, reggel 14-17 csomó közötti északi szélben, méretes hullámok között vágatott a mezőny a pályára. Többen meg is kérdezték, hogy tényleg 3 futamot tervezünk ebben a szélben? Tényleg.

Az időben elrajtolt futam során aztán egyre több helyen kilukadt a masszív, alacsonyan fekvő felhőtakaró, ezzel együtt stabilan gyengült a szél ereje, s a futam végére 7 csomó környékére esett. Összerogyó szél, hatalmas döghullámok, még éppen kulturált körülmények között ért be a mezőny a célba. Ukrán győzelem, cseh 2., lengyel 3. hely.
További futamokra azonban ebben a helyzetben nem maradt esély, némi várakozás után a kikötő felé vette az irányt a rendezőség, ám már befelé menet látszott, hogy nem lesz hosszú a szünet, hiszen épült a déli-délnyugati szél. Így is lett, a versenyzők éppen csak elfogyasztották a szolgálati fagyit és mentek is vissza a pályára, ahol stabil irányú 7-9 csomós szél fújt. Két futamot teljesítettek gyors egymás utánban. Holland, belga és ukrán hajók vitorláztak az élen, az eddig vezető orosz egység ezúttal nem nagyon találta a fonalat, így a nap végére a megbízható meneteket bemutató lengyel Grabowski-Kryslak kettős át is vette tőlük a vezetést. A legjobb magyar egység a Bánszky-Batiz csapat, ők tíz futam után a 22. helyen állnak, majd a 35. Mohácsi-Bősze páros következik a mieink közül.
Az eddigi versenynapok közül a szerdain volt a legtöbb dolga a nemzetközi zsűrinek, a három futamban összesen tíz óvást jelentettek be e versenyzők.
Video itt látható: https://youtu.be/-0I9FQ17Oq0
Fotó: Szűcs Ábel

Támogatóink: