Július 8: katamarános biztonsági megbeszélés a Kékszalagra

Tisztelt Sporttársak!
 
A nyílt Kékszalag korszaka 6 éve elkezdődött, azóta pedig rohamosan nő a többtestűek száma a Balatonon, és egyre több hajó érkezik külföldről is a versenyeinkre.  Egyrészt a sok katamarán sok kísérőmotorost, a Kékszalag népszerűsége pedig egyre több média motorost vonz a Balatonra.
 
A motorosoknak nem szabad sem hátráltatni sem segíteni a versenyző hajókat, vannak írott és íratlan szabályok, amiket be kell tartani. A többtestű hajók esetében pedig magasabb a borulási kockázat ezért fokozottan készülni kell az ilyen helyzetekre is.
Mi történik, ha felborul egy 30-40 lábas katamarán a Balatonon, a maga 18-20 méteres árbocával?  Hogyan állítja talpra a katamaránt a saját, avagy a másik egység kísérőmotorosa?
A lehető legkisebb emberi és technikai sérülés mellett is, összefogásban kell megoldani a hatalmas hajók mentését, ehhez pedig a motorosok és a csapat összehangolt, meghatározott protokoll szerinti cselekvésére van szükség.
 
A Magyar Vitorlás Szövetség a Kékszalag szervezőjeként különös figyelmet szeretne fordítani a biztonságra, szakemberekkel együttműködve szeretnénk kialakítani egy olyan versenybiztonsági és „rohanógép” mentési protokollt, mely mindenki számára egyértelmű utasításokat tartalmaz arra vonatkozóan, mi a teendő havaira helyzetben.
 
Ez úton szeretnénk felkérni a közreműködésre, mely
-          lehetőséget teremt, a tapasztalatok megvitatására
-          az alapvető versenykísérői etikett, írott és íratlan szabályainak összefoglalására
-          és nem utolsó sorban a szakemberek és tapasztalt vitorlázók bevonásával egy olyan mentési protokoll megalkotására, melynek eredményeképp mindenki tudni fogja, hogy éles helyzetben mit hogyan kell cselekedni.
 
Az egyeztetésre 2016. július 8-án 18.00 órától a Vitorlázeumban kerül sor.
 
Részvételetekre feltétlenül számítunk!
 
Üdvözlettel / Yours sincerely,
Holczhauser András
főtitkár
 

Támogatóink: