Haris György

Haris György

Önéletrajz

 

65 éves vagyok, a piaristáknál érettségiztem, a Vendéglátóipari Főiskolát és a Közgáz idegenforgalmi szakosítóját végeztem el. Angolul németül és spanyolul beszélek.

A cégeim,  a Haris Group autó- hajó-, vadászati kiállításokat, rendezvényeket szervezett, de volt és van érdekeltségünk irodabútorban, divatban, vendéglátásban és ingatlanberuházásokban is, itthon és Spanyolországban. Jelenleg a Haris Park a Marczibányi téren  és a Mezzo étterem az aktív terület.

A 90-es évek vége felé a Dufour yachtok importját is végeztük. Ekkor már egy Scholtz 22-esben versenyeztem, később a Sirocco felújítása után Cimbitől leshettem el a nagyhajós versenyzés fortélyait, az utóbbi 10 évben pedig Straub Elek Talizmán 6R Yacht-ján mancsaftolok.

A téli hónapokat marbellai házamban és  vitorlázással töltöm ,de rendszeresen járok otthon ügyeket intézni, unokákat látogatni, dolgozni is, ezért az elnökségi munka nem szenved csorbát.

 A  Cassiopeiával az ARC regattán átszeltük az óceánt, abszolút  5-ik helyen érve célba, tavaly  a Rolex Med  Máltán és sokszor hajózunk a Kanári szigetek körül.

Az újonnan megalakuló szövetségben szívesen vállalok munkát, ha sikerül olyan feltételeket teremteni, amik a kis és a nagy egyesületeknek is egyaránt tükrözik az érdekeit. A jelenlegi kvótás rendszer antidemokratikus és nem ösztönző. Markánsan sértik a kisebbségi jogokat.

Számomra is nyilvánvaló, hogy a nagy egyesületek jelentős energiát, pénzt és munkát fektetnek az utánpótlásképzésre, tehát joggal formálnak igényt nagyobb beleszólásra. Tény ugyanakkor, hogy a közel 3600 nagyhajós versenyzői tagdíj több mint 50 milliós bevételt indukál a szövetség éves bevételei között.

Én a megoldást egy – az autósportból már ismert, rally és túra – megosztásban látom. A versenyzőképzéssel, utánpótlás-neveléssel, versenyeztetéssel foglalkozó egyesületek vonatkozó  hajóosztályai  a versenyosztály kategóriába, a többi hajóosztály  a túraosztály kategóriába kerülne. Természetesen ezt minden érintettet bevonva, konszenzusos alapon előkészítve lehet egy alapszabály-módosítással elérni.

A „versenyistállók”  érdekeinek képviseletét egy  az általuk delegált bizottság látná el, segítendő az elnökség döntési munkamenetét.

Ha elfogadjuk, hogy a kis egyesületek is a nagy család tagjai, akkor az ő gondjaikat is hangsúlyosabban fel kell vállalnunk. (Bóján állás, sólyák építése, szabályismereti képzések, manővertréning megszervezése stb, stb, természetesen piaci alapon.

Szorosabb kapcsolat kialakítása a Hatósággal, részvétel a szabályok változtatásában, a képzések ellenőrzésében stb.

A balatoni kikötői árak elszabadulásával egyenes arányban nő a tengerre kerülő magyar hajók száma. Ezek  műszaki vizsgáztatása, annak egész rendszere felülvizsgálatra és egyszerüsítésre szorul, aki vizsgáztatott már hajót, tudja mire gondolok. ( Miért tudja Lengyelország 100-200 €uro-s összegért lengyel lajstrom alá tenni az offshore hajókat? Miért nem tudjuk mi is? Hatósági egyeztetéseket szeretnék kezdeni ezügyben is. )

Természetesen egy ilyen rövid bemutatkozóban nem lehet minden kérdésre kitérni. Amit én fel szeretnék és fel tudok vállalni, az a részrehajlásmentes tisztességes képviselete a vitorlázó társadalomnak. Pár hónapja nyugdíjba vonultam, érzek magamban energiát és kedvet ehhez a társadalmi munkához. A konfliktuskezelő képességem jó, tudom  mi a seamanship szárazföldön és vízen egyaránt.