Holnap rajtol a genfi-tavi tókerülő

A Raffica csapat a Bol d'Vermeil harmadszori elhódítására hajt

A verseny honlapja szerint 499 hajó nevezett a június 13-án, szombaton rajtoló genfi-tavi tókerülőre, a Bol d'Or Mirabaud versenyre. Genf és Bouveret között oda-vissza összesen 123 kilométer a táv, amelyen egyszerre rajtolnak az egy-, és többtestű hajók. A Bol d'Oron 1980 óta versenyezhetnek a katamaránok és trimaránok is.

A többtestűek dominanciája miatt az egytestű hajók a Bol d'Vermeil-ért küzdenek, és ha egy hajó öt év alatt háromszor képes megnyerni, akkor örökre megkapja a kupát. Ez egyszer már sikerült a Rafficának még olasz hajóként, 1996 és 1998 között zsinórban három győzelemmel. 

Király Zsolték is erre hajtanak. 2012-ben és 2013-ban sikerült nyerniük, tavaly sajnos borultak. Ők az egyetlen magyar hajó az idei mezőnyben.

Király Zsolt telefonon mondta pénteken délután:

"Megérkeztünk, minden rendben. Kedvesen fogadtak, még az öreg Psarofaghis is odajött üdvözölnni minket, aki két éve technikai óvást adott be ellenünk, amikor a Libera trapézkereteinek végén lévő műanyag elemekre hivatkozva azt állította, hogy nem egytestűek vagyunk, hanem trimarán...

Igyekszünk jól menni. a hajó rendben van, mi is. Jó lenne újra győzni!"

A 77. Bol d'Or egy híján ötszázhajós mezőnye 10 órakor rajtol. Király Zsolték osztályukban (NJ-TCFX) 103 elenféllel küzdenek.

Raffica: Féltávnál az élen az egytestűek között.

Az Implantcenter Raffica féltávnál nagy előnnyel vezet az egytestű hajók között. Király Zsolt és csapata 18  óra 30 perc, 11 másodperckor fordult a Bouveret-i pályajelnél, és már Genf felé haladnak vissza. A magyar csapat a legjobb egytestűként a gyors katamaránok az M1-esek mezőnyében vitorlázik, jócskán megelőzve többek között az RSM-DTM Hungary GC32-es katamaránt, Vándor Róbert csapatát is. 

Király Zsolték előnye jelenleg tetemes a második helyezett egyytestűvel szemben, amely 26 perccel járt mögöttük, míg a kategóriájukba tartozó ellenfelek közül a legjobb bő háromnegyed órával később fordult Bouveret-nél.

 

A bouveret-i pályajelnél abszolút elsőként 7 óra, 19 perc és 50 másodperc vitorlázás után a Realteam nevű Decision 35-ös típusú többtestű fordult Jerome Clerc kormányzásával. Nagy a harc az élen, hiszen a második helyen forduló Team Tilt (Sébastien Schneiter) csak 21 másodperccel volt lemaradva és 39-cel előzte a harmadikként érkező címvédőt. A Ladycat  powered by Spindrift Racing nevű Decision 35-öst idén is Dona Bertarelli kormányozza. 

A Kékszalagra is készülő Safram Ventilo M1-es csapata Christoph Peclard kormányzásával a negyedik helyen fordult.

Mint ismeretes a 47. Kékszalag ÁRKÁD Nagydíjon Litkey Farkas csapata vitorlázik majd Decision 35 típusú hajóval, amelyet nemrég hoztak a Balatonra a Genfi-tóról. 

Nyomkövetés a boldor.ch oldalon

Támogatóink: