32. Csillagtúra

Beszámoló a július 21-22-én vitorlázott Csillagtúráról.

 32. Csillagtúra 2012.

Jószeles– Izgalmas verseny kitűnő eredményekkel.

Azon ritka hétvégék egyikében volt részünk július 21-22-én, amikor is szinte tökéletesen bevált a met.hu előrejelzése. Megjöttek a frontok, a hideg esők, és végig fújt az uralkodó É-Ny-i.
Ja, és a díjkiosztóra megjött a napsütés és meg lehetett szárítkozni.

Az ilyen időjárási körülményekre „javallt” taktika idén is bevált, azaz a keletiből a nyugati medencébe hosszú menetekkel, majd oda-vissza navigációs ponttal. Pirkadat után a keletiben méhecskézni.
Akiknek ez jól sikerült, azok 300 pont fölötti eredményeket értek el.

A szólóvitorlázásból is jól ismert Varga Lajosnak és csapatának (Nelson, HUN 4) ez olyannyira jól sikerült, hogy 407 ponttal megnyerték az abszolút versenyt és így övék egy évig a Vándorkupa III. Teljesítményükben benne volt még egy különdíj is, mivel 3ó 42 perc alatt tették meg a Badacsony- Almádi távot.

A Barsi István emlékére alapított Örökös Vándordíjra pályázó Európák közül Bodnár Balázs és csapata (Buddhajó, E/14) volt a legeredményesebb 340 ponttal. Ezt az eredményt a navigációs pont utáni Badacsony bevállalása hozta meg a csapatnak.

A 32. Csillagtúra egyik legizgalmasabb csatáját a Columbus ( NAU/950, korm.:Bakos György) és a Yuppi (NAU/1024, korm.: Nagy András) sajátos páros versenye jelentette, ami a pirkadat után dőlt el a Columbus javára mindössze 2 pont előnnyel . Ezzel a „Pirkadat kupát ”-t is megnyerték.

Köszönjük a lelkes résztvételt, a támogatók és az önkéntesek segítségét.

Továbbra is Jó szelet kíván
a
Csillagtúra Rendezősége

EREDMÉNYEK:

Abszolút eredmények

Osztályonkénti eredmények



Mi a Csillagtúra? 

Verseny, ahol a lassabb is győzhet!
A Csillagtúra egy különleges, élvezetes kombinatív játék. A hajók nem azonos pályán, egymás közelében futnak és a sorrendet sem a célba érkezés határozza meg. A verseny ennél sokkal érdekesebb!
A pontgyűjtés módja, a jutalom- és büntetőpontok szerezhetősége illetve a célvonal „nyitvatartási ideje“ teszi lehetővé, hogy akár egy lassabb hajó is legyőzheti a gyorsabbat az abszolút sorrendben. Nincs rajtvonal sem, A hajók nem egymás mellől indulnak. Már az is egyfajta taktikai döntés, hogy honnan. Kijelölt kikötőkből lehet indulni, illetve ugyanazok megközelítésével lehet pontot gyűjteni. Ezek: Balatonfüred, Alsóörs, Balatonalmádi, Siófok, Balatonföldvár, Badacsony és Révfülöp. Minden kikötő kétszer érinthető. A mólókon a rendezőség tagjai regisztrálják az ott forduló hajókat.
A megszerezhető pontok száma alapvetően az éppen megtett szakasz hosszától függ, pontosan a két kikötő közti kilométer távolságtól légvonalban. 
A verseny taktikai lehetőségeit színezi a prémiumpontok megszerzésének lehetősége. Ehhez éjszaka egy navigációs pont üzemel a Balaton közepén, amely a Balatonszemes - Zánka, valamint Tihanyrév - Badacsony irányok metszéspontjában található. Az ide lehorgonyzott rendezőmotoros negyedóránként egyszer két percen át ad villogó fényjelzést. Ezt a pontot este kilenc órától hajnali háromig lehet érinteni. Aki itt elhalad és regisztrál, annak az éppen aktuális szakasz pontszáma megduplázódik. Tehát érdemes egy minél hosszabb szakasz megtétele során útba ejteni. Legjobban akkor fizet, ha egy Almádi-Badacsony menet során éri el versenyző, hiszen így 54 pontot duplázhat! 
A legjobbak igyekeznek úgy taktikázni, hogy messziről jövet este kilenckor ott legyenek, így Badacsonyt vagy Révfülöpöt érintve hajnali háromig sikerülhet újra visszatérni. Ezzel akár két hosszú szakasz pontszáma is megduplázható.
A ráadás a célba futásnál következik. A finis speciális szabályai miatt nem lehet ész nélkül kockáztatni. A befutó reggel 9 órától lehetséges a balatonfüredi móló közelében kitűzött célvonalon. Korában beérkezni nem lehet. Aki fél órán belül átvitorlázik ezen a vonalon, annak minden begyűjtött pontja beleszámít a végeredményébe. Aki késne, negyedóránként elveszít 2-2 pontot. Ha pedig nem sikerül odaérni 10 óra 30 percig, akkor mindent elveszít, a versenye érvénytelen. Megesett már sokakkal, hogy a hajnali-reggeli jó szélben bevállaltak még egy szakaszt az extra pontok reményében és a szél elállása miatt aztán mindent elvesztettek, mivel nem tudtak időben célba érni.

Támogatóink: