Péntek kora délutánra befutott az első harminc hajó a Kékszalagon

Amennyire viszonylag gyorsan bejött csütörtök este az első tizenegy hajó háromnegyed kilenc és háromnegyed tíz között, kihasználva a nyugati medencében végig kitartó, majd a Tihanyi félsziget megkerülése után leterjedő könnyű északkeleti szelet, annyira nehéz feladat volt az éjszaka és a szinte teljesen szélmentes reggel a versenyben lévő vitorlásoknak. Délelőtt a nap egyre erősebben tűzött, tovább nehezítve a körülményeken.

Még kellemes hűvös időben futott be napkelte után az Avatar II., Soponyai Géza kormányzásával a  tizennegyedik helyen, második leggyorsabb egytestű hajóként. (A leggyorsabb egytestű még este háromnegyed tízkor a tizenegyedik Principessa volt.)

Az Avatar után sorban jöttek a leggyorsabb egytestűek: a Sponsor Wanted, a Quantum Sails Trentasette (Rauschenberger Miklóssal, ő egyébként három nappal ezelőtt Európa-bajnoki aranyat szerzett L30 hajóosztályban, kettőt aludt, és már itt is volt a csütörtöki rajtnál), bejött a No1, a magyar építésű karbon RC44-es, őt követték az egész verseny alatt ádáz küzdelmet vívó 75-ös cirkálók.

Az abszolút 18. helyen futott be a Lillafüred, Gál András Leventével a kormánynál. Csak néhány perccel maradt le vetélytársától a Nemere II. , "a Balaton zászlóshajója", Váradi Imre kormányzásával. Még péntek délelőtt 10 óra előtt befutottak mindketten, a 18. és a 19. helyen. Nagyobb időkülönbséggel, de helyezésben alig lemaradva jött be 21. helyen a Sirocco 75-ös, Cittel Lajos irányításával. (Érdekesség, hogy Cittel Lajos "Cimbi" hajóépítőként irányította mindhárom 75-ös cirkáló teljes felújítását.)

A huszadik a Lola lett.

A Regoplast és a Fazék után a 24. helyen futott be a Sleepwalker NAU 370-es (Temesfői Zénó), közvetlenül utána pedig a Magnum NAU 370-es (Kurucz Sándor), igazolva, hogy egy-egy hajóosztályon belül milyen szoros csaták alakulnak ki a Kékszalagon.

Az Alison után huszonhetedikként az Anna nevű 70-es cirkáló futott be, osztályában elsőként, tervezője és építője ugyanaz a Paulovits Dénes, aki az abszolút második helyezett Raiffeisen Fifty-Fiftyt is tervezte és építette.

A Narvál 8m Open után a Remete, majd harmincadikként az Obsession 11m One Design ért célba.

Visy László Oszi

- ÉLŐ eseménykövetés: https://kekszalag.hu
- Folyamatos nyomkövetés https://tracking.airmoniq.com
- Folyamatosan frissülő eredmények: https://bit.ly/ksz21eredm
- Videók: https://bit.ly/kszvideok

Támogatóink: