ISAF Youth Worlds: Flóráék versenye

Július 29-én  ért véget az ISAF ifjúsági világbajnokság a portugál Tavira vízein az  Atlanti-óceánon. A versenyen kitűnően szerepelve 6. helyen végzett  a Virág Flóra - Gecse Balázs kettős az SL16 katamarán osztályban, és Vadnai Jonatán a Laser Radial fiúk népes mezőnyében, aki 7. lett. Az ISAF ifi világbajnokságon az olimpiai rendszerhez hasonlóan osztályonként, nemzetenként egy-egy hajó indulhat.

A vébén Jonival történtekről  már közöltünk egy beszámolót az őt kísérő Brencsán Dávid tollából. Most Virág Flóráék története következik: 

A Nacra 17-es európa bajnokság utolsó napján már útnak is indultunk edzőnkkel, Litkey Árpival a portugáliai Tavirába. Nagyon fáradtak voltunk, mert  az EB-n nagyon  erős szél fújt egész végig (20 csomós átlag), szóval próbáltunk minél többet aludni az autóban.

Másnap reggel, amikor megérkeztünk, átvettük a hajót, beállítottuk és kimentünk a próbafutamra.

Kicsi szél volt, amiben csak egy kreuzot tudtunk menni. Épp 6. helyen álltunk, amikor lelőtték a futamot és mentünk a megnyitóra.

A VB előtt nem sokat tudtunk edzeni evvel a hajóval, ami teljesen más mint a mi hajónk. A versenyen 5-14 csomós szél fújt végig, utolsó nap volt a legerősebb.

Az első nap nem éreztük olyan jól a sebességet, nehezen fordultunk meg, stb. Futamaink: 11,10,11. Azt hittük, hogy az állítások voltak a rosszak, de aztán kezdtünk rájönni a hajónk sajátosságaira. A mezőny nagyon erős volt, több SL16 világbajnok volt az indulók között. A francia páros idén nyerte az SL16-os  világbajnokságot . Nagyon jó volt a sebességük, meg a spanyoloknak is.

Második nap az első futamot egy 2. helyezéssel kezdtük, aminek nagyon örültünk. A  második futamban nem rajtoltunk jól és ha már ott elrontottunk valamit, nem lehetett nagyon előrébb jutni.A mezőnynek nagyon jó volt a sebessége tehát nagyon fontosak voltak a jó rajtok. Így ebben a futamban csak a 11. helyen tudtunk befutni. Harmadik futamban egy közepes rajt után jó sebességgel a 6. Helyen fejeztük be a napot.

Harmadik napra már tudtuk, hogy ott lehetünk az elejében, így az első futamban 4-et  mentünk. A második futamban viszont az 2. helyről hátra vágtuk magunkat a 10. helyre, mert a kreuz bójánál azt hittük, hogy az olasz elé befordulva tudjuk venni a bóját. Viszont figyelmen kívül hagytuk, hogy nagy volt az áramlás, plusz ez a hajó nagyon sodródik, mert nincs svertje és evvel a mozdulattal szélbe álltunk, nekimentünk a bójának, 360-at kellett csinálnunk és addigra már majdnem mindenki elment. Befutó után idegességünket legyűrve nem törtünk meg és egy jó rajttal mentünk egy 5.-et.

Negyedik nap nagyon jól mentünk. Végre kezdtük igazán érezni a hajót.Rajtjaink mind jók voltak, sebességünk is, hátszélben a nagy hullámokon mélyre tudtunk menni, sokszor jobban, mint a többiek és ott is jól leértünk a bójákhoz. Utolsó futamban a második helyünket végig tudtuk tartani növelve a távolságot a mögöttünk lévőktől. Így feljöttünk az összetett 5. helyre 5, 7, 2 futameredményekkel.

Utolsó napon csak egy futamot tartottak, amiben az első 5-ben kellett volna végeznünk ahhoz, hogy megtartsuk a helyünket, de a második kreuzban jobb oldal helyett balra mentünk és így csak a 7. helyen tudtunk befutni. Így az új-zelandi csapat elénk került és a 6. helyen végeztünk az ifjúsági világbajnokságon. Litkey Árpinak nagyon sokat köszönhetünk, remek edző, sokat segített a beállításokkal, sebességgel kapcsolatban és lelkesített minket.                                                  

Külön köszönet jár az Edutus Főiskolának,és a Csopaki Vitorlás Iskolának akik folyamatosan segítik felkészülésünket, valamint köszönet Juhász Miklósnak, aki a Magyarországon fellelhető egyetlen SL16 gazdájaként lehetőséget biztosított néhány napos edzésre a felkészülés során.