Gyapjasék a 470 VB Arany csoportban!

A Gyapjas-testvérek ismét remekül vitorláznak. Tesszalonikiben az olimpiai 470 világbajnokság harmadik napján a selejtezőfutamok után 25. helyen az Arany csoportban folytatják a döntő futamokat.

Gyapjas Balázs és Zsombor egy itthon szinte kihalt hajóosztályban jönnek egyre feljebb a nemzetközi élmezőnybe. Tavasszal az Európa-bajnokságon is bekerültek a legerősebbek közé. Monacóban 24. helyen végeztek. Most még előrébb léphetnek.

Az elmúlt két évben mutatott fejlődésüknek köszönhetően idén már több támogatást kapnak az MVSz-től is. Ennek is köszönhetően kapaszkodnak egyre magasabb szintre. Ezen a világbajnokságon sok minden sagíti őket - például a jól kiválasztott új felszerelésük - ugyanakkor sok hátráltató tényezővel is szembe kell nézniük. Gyapjas Balázzsal telefonon beszéltem:

"Sajnos az olasz edzőnk édesanyja autóbalesetet szenvedett, és ezért neki haza kellett repülnie. Az edzőtábort és az előversenyt is vele csináltuk, így most kicsit egyedül maradtunk, de segít a többi olasz edző. Nagyon rendesek.  Emellettaz egyik futamban is akadt egy technikai hibánk. A hajóban a tornyon (ahová a grószsott van bekötve) kitalálták, hogy súlymegtakarítás érdekében egy csatlakozót műanyagból csinálnak. Az tört el sajnos a második napi első futam rajtjánál. Szerelnünk kellett így utolsónak értünk az első bójához, de aztán a jó sebességünknek köszönhetően felhoztuk magunkat a 16. helyre. Vagyis összességében így is nagyon jól megy a verseny!

Új hajónk van egy McKay gyártmány, és sikerült hozzá egy középesen puha Super Spars árbócot választanunk. Nagyon jó a sebességünk ebben a mérsékelt 8 és 15 csomó közötti szélben, ami eddig fújt. Benn vagyunk az Arany csoportban, még három nap, maximum hat döntő futam a Medal Race-ig.

Jól ment az előversenyen is. Ott 44 hajóból  7. helyen végeztünk és juniorban győztünk. Reméljük, hogy itt a VB-n is tudunk még előrébb lépni!"

A versenyről, a lezajlott futamokról írt pár soros összefoglalót Zsombor:

"Az első napot 2 óra halasztással kezdtük  arra várva, hogy megjöjjön a szokásos termik. Az első napra 3 futamot tervezett a rendezőség. Már kifele menet a szél a szokásosnál kicsit erősebb (12-15 csomó) volt. Emiatt izgultunk is egy kicsit, hogy nem lesz jó a sebességünk. Még a futam előtt átállítottunk, ami végül jó ötlet volt, így az első futamban egy  6. helyet csináltunk. A második futamon beragadtunk a rajtál, így sajnos kiszorultunk a rossz oldalra, ami nem hagyott sok lehetőséget számunkra. Megcsináltuk az ejtőnket, ami egy 26.hely volt. Az utolsó futamban tudtuk, hogy nem szabad sokat kockáztatni, így végig próbáltunk viszonylag középen menni, ami be is vált. A nap végén 24. helyen álltunk. Nem volt egy könnyű nap számunkra, de az eredmény megfelelt az elvárásainknak. 

A második napon a széll a szokásos volt, a csavar viszont az volt a napban, hogy új helyre tették a pályát a rendezők. Az első futamban tökéletes rajt után eltört a grosz tornyunkon egy helyettesíthetetlen alkatrész, amit azonnal meg kellet szerelni. A grosz első szemet találtuk a legalkalmasabbnak, így gyorsan bekötöttük és a mezőny után igyekeztünk. Az első krajc bóját utolsóként, de nem annyira lemaradva vettük. Onnantól az adrenalin nagyon vitt előre, így számunkra is felfoghatatlan volt hogy 20 helyet tudtunk javítani és 16. helyen végeztünk. Következett a sorsdöntő futam. Nagyon felspannolva álltunk oda a rajtvonalhoz és sikerült is a legjobb lee rajtot elhoznunk. Sajnos nem volt olyan jó az oldal, amerre mentünk, így csak 15-nek értünk fel. Mivel nem tudtuk, hogy hogyan lesz az aranycsoport, így 110%-os  koncentrációval feljöttünk a 11. helyre. Nagyon nehéz nap volt számunkra, mert a két futam között szerelnünk kellett , amiben a svéd edző segített, de így is épp, hogy elértük a következő rajtot. Így nem maradt idő a frissítésre, ami azt jelenti hogy közel 40 fokban 2 futamot csináltunk ivás és bármiféle evés nélkül, ami nagyon megterhelő volt. Végezetül 25-ként kerültünk be az arany csoportba, amiért nagyon örülünk, de csak előrefele nézünk és próbálunk tovább javítani. A sebességünk kiemelkedő volt a mezőnyben, köszönhetően az új hajónak és az árbocnak amit most vettünk."

A világbajnokság után junior Európa-bajnokságra utaznak a Garda-tóra, majd a junior világbajnokságon és Világkupán vesznek részt Japánban.

A mezőnyben ezúttal is ott van Litkey Botond, aki hosszú versenyzői kihagyás, szünet után ismét 470-esbe szállt. Ezúttal Szamódy Tamással vitorlázik. 61. helyen állnak.

A verseny honlapja: http://2017worlds.470.org/en/default/races/race

A selejtezőfutamok utáni összetett eredmény letölthető pdf fájlban a mellékletből.


Csatolt képek:


Csatolt fájlok: