Osztályelőrírás letöltése

H-Boat története.
1967-tól gyártják a H-Boat hajót. Finn Hans Groop tervezte, Paul Elvstrøm 1971-ben néhány kisebb módosítással javított a hajón.
1977-től International One Design a hajó. Több mint 5.000 db készült belőle.
Azóta is az egyik legnépszerűbb klasszikus hajó a világon.
⚓ Gyártók
A H-Boat több neves északi és közép-európai gyártó műhelyében készült, többek között:
Eagle Marine (Finnország)
Elvstrøm (Dánia)
Hydrospeed (Finnország)
Artekno (Finnország)
Botnia Marin (Finnország)
O.L. Boats (Dánia)
Ott Yacht (Németország)
Frauscher (Ausztria)
Egy új hajó ára 60.000 € az alap felszereléssel. Használtan a versenyhajók ára 22.000-35.000 € körül mozog.
Ezek viszonylag új hajók 2000.-től 2018.-ig bezárólag. Mivel 1967-től gyártják, a régebbi hajókhoz jutányos áron hozzá lehet jutni.
Átlagban 8.000-12.000 euróért vehetünk már jó H-Boat hajókat. Ami főleg 1979-1994 közötti évjáratot jelenti.
Ami ezen az ár alatt van, nagy valószínűséggel törődés igényel.
Ami jó hír viszont, hogy ezek a hajók még rendesen megépített darabok, amivel érdemes foglalkozni.
A hajók műanyagból készültek ,ezért minimum a ozmózis védelemmel szükséges lesz törődni előbb utóbb a koruk miatt.
Ami hajó víz alatti részét jelenti. A többi igazából már csak szépészeti kérdés.
Kivétel képez persze a csúszásgátló a decken ami fontos, hogy jól működjön.
Érdemes még szólni hajó hazaszállításáról, mivel ennek is van költsége. Érdemes több helyről is árajánlatot kérni.
Ami viszont megint a hajó mellett szól ,hogy a legtöbb hajóhoz adnak közúton használható trélert.
Mivel a H-Boat egy könnyű, keskeny hajó. Egyszerű a szállítása, ez is kedvezett az elterjedésében. Mellette szól még, hogy a szélessége 2.18 méter. Ami nem nagy,ezért a legtöbb kikötőhelyen kedvező áron tudjuk tárolni.
A H-Boat hajót használni viszont az, ami ezt a sok macerát megéri. Mivel kapunk egy kimondottan jó hajózási képességgel rendelkező kis cirkálót. Gyenge szélben is szépen megindul de erős szélben igazán elemében van. Javasolom kezdő és haladó vitorlázóknak egyaránt. Minden kézre áll, könnyen, jól manőverezik.
A méretei miatt optimális a balatoni vitorlázásra . Hossza 8.28 m, merülése 1.30 m. Súly 1450 kg
Fenntarthatóság jellemzi, mind a kikötői és vitorla költségeit egyaránt. Három emberrel már jól versenyezhető a hajó.
🇭🇺 Magyar H-Boat Osztály.
A magyar H-Boat közösség 2017-ben kérte az osztály alapítását, amit a Magyar Vitorlás Szövetség elfogadott.
2024-ben csatlakoztunk a Nemzetközi H-Boat Szövetséghez (IHA),
és 2025. évben sikerült elérni az aktív osztály státuszt.
2026-tól Magyar Bajnokság kerül megrendezésre, közösen a Dragon és FolkBoat osztállyal.
A hazai flotta folyamatosan bővül, évente 1–2 új hajó csatlakozik hozzánk.
A közösség barátságos, befogadó, és minden évben Vándor Kupával és érmékkel jutalmazzuk az aktivitást és az eredményeket.
Nemzetközi szinten a H-Boat World Sailing osztály, így minden évben rendeznek világbajnokságot Európa vizein, ahová magyar egységek is szívesen várják.
A szlogenje mindent elmond a típusról:
H-Boat racing and family.
1967-tól gyártják a H-Boat hajót. Finn Hans Groop tervezte, Paul Elvstrøm 1971-ben néhány kisebb módosítással javított a hajón.
1977-től International One Design a hajó. Több mint 5.000 db készült belőle.
Azóta is az egyik legnépszerűbb klasszikus hajó a világon.
⚓ Gyártók
A H-Boat több neves északi és közép-európai gyártó műhelyében készült, többek között:
Eagle Marine (Finnország)
Elvstrøm (Dánia)
Hydrospeed (Finnország)
Artekno (Finnország)
Botnia Marin (Finnország)
O.L. Boats (Dánia)
Ott Yacht (Németország)
Frauscher (Ausztria)
Egy új hajó ára 60.000 € az alap felszereléssel. Használtan a versenyhajók ára 22.000-35.000 € körül mozog.
Ezek viszonylag új hajók 2000.-től 2018.-ig bezárólag. Mivel 1967-től gyártják, a régebbi hajókhoz jutányos áron hozzá lehet jutni.
Átlagban 8.000-12.000 euróért vehetünk már jó H-Boat hajókat. Ami főleg 1979-1994 közötti évjáratot jelenti.
Ami ezen az ár alatt van, nagy valószínűséggel törődés igényel.
Ami jó hír viszont, hogy ezek a hajók még rendesen megépített darabok, amivel érdemes foglalkozni.
A hajók műanyagból készültek ,ezért minimum a ozmózis védelemmel szükséges lesz törődni előbb utóbb a koruk miatt.
Ami hajó víz alatti részét jelenti. A többi igazából már csak szépészeti kérdés.
Kivétel képez persze a csúszásgátló a decken ami fontos, hogy jól működjön.
Érdemes még szólni hajó hazaszállításáról, mivel ennek is van költsége. Érdemes több helyről is árajánlatot kérni.
Ami viszont megint a hajó mellett szól ,hogy a legtöbb hajóhoz adnak közúton használható trélert.
Mivel a H-Boat egy könnyű, keskeny hajó. Egyszerű a szállítása, ez is kedvezett az elterjedésében. Mellette szól még, hogy a szélessége 2.18 méter. Ami nem nagy,ezért a legtöbb kikötőhelyen kedvező áron tudjuk tárolni.
A H-Boat hajót használni viszont az, ami ezt a sok macerát megéri. Mivel kapunk egy kimondottan jó hajózási képességgel rendelkező kis cirkálót. Gyenge szélben is szépen megindul de erős szélben igazán elemében van. Javasolom kezdő és haladó vitorlázóknak egyaránt. Minden kézre áll, könnyen, jól manőverezik.
A méretei miatt optimális a balatoni vitorlázásra . Hossza 8.28 m, merülése 1.30 m. Súly 1450 kg
Fenntarthatóság jellemzi, mind a kikötői és vitorla költségeit egyaránt. Három emberrel már jól versenyezhető a hajó.
🇭🇺 Magyar H-Boat Osztály.
A magyar H-Boat közösség 2017-ben kérte az osztály alapítását, amit a Magyar Vitorlás Szövetség elfogadott.
2024-ben csatlakoztunk a Nemzetközi H-Boat Szövetséghez (IHA),
és 2025. évben sikerült elérni az aktív osztály státuszt.
2026-tól Magyar Bajnokság kerül megrendezésre, közösen a Dragon és FolkBoat osztállyal.
A hazai flotta folyamatosan bővül, évente 1–2 új hajó csatlakozik hozzánk.
A közösség barátságos, befogadó, és minden évben Vándor Kupával és érmékkel jutalmazzuk az aktivitást és az eredményeket.
Nemzetközi szinten a H-Boat World Sailing osztály, így minden évben rendeznek világbajnokságot Európa vizein, ahová magyar egységek is szívesen várják.
A szlogenje mindent elmond a típusról:
H-Boat racing and family.
Csatolt fájlok
Vissza




