Osztályelőrírás letöltése
Közel áll hozzám ez a hajó. Mert a 90-es években az akkori Harken katalógus tárgyalta a felszerelését és éppen aktuális volt egy Sudár kapcsán nem keveset vizsgáltam.
H-Boat története.
1967-tól gyártják a H-Boat hajót. Paul Elvstrom 1971-ben néhány kisebb módosítással javított a hajón.
1977-től International One Design a hajó. Több mint 5.000 db készült belőle.
Azóta is az egyik legnépszerűbb klasszikus hajó a világon.
A hajót több országban is gyártják a mai napig.
Gyártók:
Eagle Marine (Finland), Elvstrøm (Denmark), Scanboat (Åland), Hydrospeed (Finland), Artekno (Finland),
Botnia Marin (Finland), O.L. Boats (Denmark), Ott Yacht (Germany) and Frauscher (Austria).
Egy új hajó ára 60.000 € az alap felszereléssel. Használtan a versenyhajók ára 35.000 € körül mozog.
Ezek viszonylag új hajók 1996-től 2008-ig bezárólag. Mivel 1967-től gyártják, a régebbi hajókhoz jutányos áron hozzá lehet jutni.
Átlagban 9.000 euróért vehetünk már jó H-Boat hajókat. Ami főleg 1973-1985 közötti év járatott jelenti.
Ami ezen az ár alatt van, nagy valószínűséggel törődés igényel.
Ami jó hír viszont, hogy ezek a hajók még rendesen megépített darabok, amivel érdemes foglalkozni. A hajók műanyagból készültek ,ezért minimum a ozmózis védelemmel szükséges lesz törődni előbb utóbb a koruk miatt.
Ami hajó víz alatti részét jelenti. A többi igazából már csak szépészeti kérdés. Kivétel képez persze a csúszásgátló a decken ami fontos, hogy jól működjön. Viszont láttam olyan 1973-as hajót amit télen- nyáron takartak és nagyon szép állapotban megmaradt. Szóval sokat számít ki volt a gazdája.
Svájcból még ennél olcsóbban is be tudunk szerezni hajókat. Ami hátrány ,hogy Svájc nem EU. Ezért itt minimum az áfát még rá kell számolni a hajó árához. A hajó levél átírása is nehézkesebb, persze mindig akad más lehetőség. Aki teheti külföldön is lajstromba helyezheti a hajóját.A honosítása vagy is Magyar hajó levél megszerzése elég bürokratikus eljárás , ezért mindenkinek javaslom akinek nincsen közvetlen kapcsolatai és tapasztalatai ebben, forduljon a megfelelő ügyvédhez.
Érdemes még szólni hajó haza szállításáról, mivel ennek is van költsége.
Ami viszont megint a hajó mellett szól ,hogy a legtöbb hajóhoz adnak közúton használható trélert.
Mivel a H-Boat egy könnyű, keskeny hajó. Egyszerű a szállítása, ez is kedvezett az elterjedésében. Mellette szól még, hogy a szélessége 2.18 méter. Ami nem nagy,ezért a legtöbb kikötőhelyen kedvező áron tudjuk tárolni.
A H-Boat hajót használni viszont az, ami ezt a sok macerát megéri. Mivel kapunk egy kimondottan jó hajózási képességgel rendelkező kis cirkálót. Gyenge szélben is szépen megindul de erős szélben igazán elemében van. Javasolom kezdő és haladó vitorlázóknak egyaránt.Minden kézre áll, könnyen, jól manőverezik.
A méretei miatt optimális a balatoni vitorlázásra . Hossza 8.28 m, merülése 1.30 m.
Fenntarthatóság jellemzi, mind a kikötői és vitorla költségeit egyaránt. Három emberrel már jól versenyezhető a hajó.
A szlogenje mindent elmond a típusról:
H-Boat racing and family.
Az osztály alapítási kérelmünket a Magyar Vitorlás Szövetség elfogadta. A következő év nulladik évnek számít.
2018-tól várható a Magyar Bajnokság megrendezésre a Balatonon.
Hajó vásárlási tanácsok:
Aki hajóvásárlásra adja a fejét, figyeljen oda,hogy legyen a hajóhoz lejtvágni( leekocsi vagy grósztraveller) spinnakerbaum, és legalább egy szett vitorla.
Grósz , fok és spinakker az alapvitorlázat. Ezenkívül túrázáshoz létezik hozzá roll gennaker és génoa is.
Ha ezek megvannak,már csak finomítások vannak hátra a hajó versenyképes állapotba való felkészítéséhez.
Gyárilag a hajók fix forstággal voltak szerelve, később terjedt el a deck alá süllyesztett(de a decken átmenő) fockroller, mellyel szintén megoldható az orrvitorla hátszélben való leengedése, mivel versenyzés közben nem megengedett a roll használata.
Döntsük el,hogy versenyzésre is szeretnénk-e használni a hajót,mert ebben az esetben a külmotoros változat tűnik előnyösebbnek.
Felújítás tanácsok:
Több műhelytől is kérjünk be árajánlatot. Nézzük meg a kész munkákat. Időben ha lehet még ősszel vigyük át a hajót a felújításra , ne várjuk meg a tavaszi kapkodást. A hajó belsejével is foglalkozzunk ,érdemes belső rekeszeket újra kifesteni evvel eltűnik a hajó régi szaga is.
Hallgassunk a szakemberekre, ha szükséges kérjünk szaktanácsot olyan embertől akiben megbízunk.
Részletesen át kell beszélni a leendő vállalkozóval, hogy milyen munkálatok és milyen ütemben folynak majd a felújítás során.
Kérjünk egy teljes listát , hogy pontosan mit tartalmaz a felújítás és milyen garanciákat vállalnak rá.
Ezzel remélhetőleg elkerülhetőek a váratlan helyzetek. Ami persze mit miden felújításkor lesznek, jobb ha előre felkészülünk rá.
H-Boat története.
1967-tól gyártják a H-Boat hajót. Paul Elvstrom 1971-ben néhány kisebb módosítással javított a hajón.
1977-től International One Design a hajó. Több mint 5.000 db készült belőle.
Azóta is az egyik legnépszerűbb klasszikus hajó a világon.
A hajót több országban is gyártják a mai napig.
Gyártók:
Eagle Marine (Finland), Elvstrøm (Denmark), Scanboat (Åland), Hydrospeed (Finland), Artekno (Finland),
Botnia Marin (Finland), O.L. Boats (Denmark), Ott Yacht (Germany) and Frauscher (Austria).
Egy új hajó ára 60.000 € az alap felszereléssel. Használtan a versenyhajók ára 35.000 € körül mozog.
Ezek viszonylag új hajók 1996-től 2008-ig bezárólag. Mivel 1967-től gyártják, a régebbi hajókhoz jutányos áron hozzá lehet jutni.
Átlagban 9.000 euróért vehetünk már jó H-Boat hajókat. Ami főleg 1973-1985 közötti év járatott jelenti.
Ami ezen az ár alatt van, nagy valószínűséggel törődés igényel.
Ami jó hír viszont, hogy ezek a hajók még rendesen megépített darabok, amivel érdemes foglalkozni. A hajók műanyagból készültek ,ezért minimum a ozmózis védelemmel szükséges lesz törődni előbb utóbb a koruk miatt.
Ami hajó víz alatti részét jelenti. A többi igazából már csak szépészeti kérdés. Kivétel képez persze a csúszásgátló a decken ami fontos, hogy jól működjön. Viszont láttam olyan 1973-as hajót amit télen- nyáron takartak és nagyon szép állapotban megmaradt. Szóval sokat számít ki volt a gazdája.
Svájcból még ennél olcsóbban is be tudunk szerezni hajókat. Ami hátrány ,hogy Svájc nem EU. Ezért itt minimum az áfát még rá kell számolni a hajó árához. A hajó levél átírása is nehézkesebb, persze mindig akad más lehetőség. Aki teheti külföldön is lajstromba helyezheti a hajóját.A honosítása vagy is Magyar hajó levél megszerzése elég bürokratikus eljárás , ezért mindenkinek javaslom akinek nincsen közvetlen kapcsolatai és tapasztalatai ebben, forduljon a megfelelő ügyvédhez.
Érdemes még szólni hajó haza szállításáról, mivel ennek is van költsége.
Ami viszont megint a hajó mellett szól ,hogy a legtöbb hajóhoz adnak közúton használható trélert.
Mivel a H-Boat egy könnyű, keskeny hajó. Egyszerű a szállítása, ez is kedvezett az elterjedésében. Mellette szól még, hogy a szélessége 2.18 méter. Ami nem nagy,ezért a legtöbb kikötőhelyen kedvező áron tudjuk tárolni.
A H-Boat hajót használni viszont az, ami ezt a sok macerát megéri. Mivel kapunk egy kimondottan jó hajózási képességgel rendelkező kis cirkálót. Gyenge szélben is szépen megindul de erős szélben igazán elemében van. Javasolom kezdő és haladó vitorlázóknak egyaránt.Minden kézre áll, könnyen, jól manőverezik.
A méretei miatt optimális a balatoni vitorlázásra . Hossza 8.28 m, merülése 1.30 m.
Fenntarthatóság jellemzi, mind a kikötői és vitorla költségeit egyaránt. Három emberrel már jól versenyezhető a hajó.
A szlogenje mindent elmond a típusról:
H-Boat racing and family.
Az osztály alapítási kérelmünket a Magyar Vitorlás Szövetség elfogadta. A következő év nulladik évnek számít.
2018-tól várható a Magyar Bajnokság megrendezésre a Balatonon.
Hajó vásárlási tanácsok:
Aki hajóvásárlásra adja a fejét, figyeljen oda,hogy legyen a hajóhoz lejtvágni( leekocsi vagy grósztraveller) spinnakerbaum, és legalább egy szett vitorla.
Grósz , fok és spinakker az alapvitorlázat. Ezenkívül túrázáshoz létezik hozzá roll gennaker és génoa is.
Ha ezek megvannak,már csak finomítások vannak hátra a hajó versenyképes állapotba való felkészítéséhez.
Gyárilag a hajók fix forstággal voltak szerelve, később terjedt el a deck alá süllyesztett(de a decken átmenő) fockroller, mellyel szintén megoldható az orrvitorla hátszélben való leengedése, mivel versenyzés közben nem megengedett a roll használata.
Döntsük el,hogy versenyzésre is szeretnénk-e használni a hajót,mert ebben az esetben a külmotoros változat tűnik előnyösebbnek.
Felújítás tanácsok:
Több műhelytől is kérjünk be árajánlatot. Nézzük meg a kész munkákat. Időben ha lehet még ősszel vigyük át a hajót a felújításra , ne várjuk meg a tavaszi kapkodást. A hajó belsejével is foglalkozzunk ,érdemes belső rekeszeket újra kifesteni evvel eltűnik a hajó régi szaga is.
Hallgassunk a szakemberekre, ha szükséges kérjünk szaktanácsot olyan embertől akiben megbízunk.
Részletesen át kell beszélni a leendő vállalkozóval, hogy milyen munkálatok és milyen ütemben folynak majd a felújítás során.
Kérjünk egy teljes listát , hogy pontosan mit tartalmaz a felújítás és milyen garanciákat vállalnak rá.
Ezzel remélhetőleg elkerülhetőek a váratlan helyzetek. Ami persze mit miden felújításkor lesznek, jobb ha előre felkészülünk rá.
Csatolt fájlok
Vissza