Osztályelőrírás letöltése
A 70-es cirkáló osztály megszületése:
három elkötelezett magyar hajósnak/hajóépítőnek, Paulovics Dénesnek (Dini), Gerlóczy Péternek (Gerló) és Lehoczky Gábornak (Leho) köszönhető. Előbbiek a hajó tervezésében és építésében vállaltak oroszlánrészt, utóbbi sokat tett az osztály népszerűsítéséért.
De rengeteget köszönhet az osztály az első Osztálykapitányának Holovits Györgynek és Pomucz Tamásnak, akik sajnos már nincsenek velünk.
A történet a 90-es évek első felében kezdődött:
A rendszerváltást követően éppen elkezdett csordogálni a pénz a magyar vitorlázásba. Ilyen körülmények között Diniék az akkor elérhető legjobb hagyományokhoz, a klasszikus cirkálókhoz nyúltak vissza, hogy azok megújításával fejlesszenek egy nyerőesélyes hajót a Balatonra. Alapul eredetileg a Glória nevű – már az 1936-os Kékszalagon is szerepelt – 40-es cirkáló szolgált volna.
Az eredeti tervek arról szóltak, hogy a Glóriáról, vagy a Taburól vett sablonra építenek műanyag hajót, de Dini végül áttervezte a testet, a tőkesúlyt, leválasztotta a kormányt a kielről, és hátrébb hozta az árbócot is. A végeredmény nemcsak lenyűgözően szép, de jó is lett: a hajó a kisebb súlynak, a hosszabb vízvonalnak, az alacsonyabb súlypontnak és a régi negyvenesekénél kétszer nagyobb névleges vitorlafelületének hála piszok gyors lett.
Az akkori vitorlás társadalom krémje szinte kivétel nélkül megfordult a hajókon.
A hajók lelkesen járták az európai tavakat, vettek részt nemzetközi versenyeken.
A 70-es osztály:
Mai szemmel nézve is megdöbbentően gyorsan mindössze 3 év alatt végül hét 70-es cirkáló készült el a Pauger Műhelyben, közülük az utolsó, a Batman Forever pedig billenthető tőkesúlyt kapott. A hajó annyira jó lett, hogy önálló osztály lett és amelyben 9 hajó fut:
Orpheus, Capella, Krajcár, Gulipán, Pannónia, Anna, Irokéz, Honfoglaló, Bankonzult.
A jelen:
Nagyon összetartó, lelkes vitorlázók alkotják az osztályt. A versenyeken ellenfelek, de a parton együtt „bulizós” társaság.
Sajnos az akkori technológiai megoldások sajnos mára szükségessé teszik főként a hajótestek felújítását, nem kevés fejfájást okozva a csapatoknak. Ugyanakkor a csapatok felkészültségi szintje is, a rig rendszerek is fejlődtek, így folyamatosan gyorsul az osztály.
A 70-eseknek ma már nincs igazán esélyük a gyors, lapos fenekű rohanógépekkel, liberákkal és katamaránokkal szemben, de az „innovatív” hajók mögött rendre a „hagyományos” hajók élmezőnyében végeznek.
A 70es mezőny elkötelezett a Klasszikus balatoni versenyvitorlázás hagyományainak ápolásában, proaktív osztálya a Klasszikus Flottának és rendszeres részvevője a Klasszikus Vándorkupa sorozatnak.
Az osztály népszerűsítése, fiatalok meghívása versenyekre kifejezett célunk. Várunk minden kedves érdeklődőt, szívesen vagyunk partnerek rendezvények lebonyolítsában.
három elkötelezett magyar hajósnak/hajóépítőnek, Paulovics Dénesnek (Dini), Gerlóczy Péternek (Gerló) és Lehoczky Gábornak (Leho) köszönhető. Előbbiek a hajó tervezésében és építésében vállaltak oroszlánrészt, utóbbi sokat tett az osztály népszerűsítéséért.
De rengeteget köszönhet az osztály az első Osztálykapitányának Holovits Györgynek és Pomucz Tamásnak, akik sajnos már nincsenek velünk.
A történet a 90-es évek első felében kezdődött:
A rendszerváltást követően éppen elkezdett csordogálni a pénz a magyar vitorlázásba. Ilyen körülmények között Diniék az akkor elérhető legjobb hagyományokhoz, a klasszikus cirkálókhoz nyúltak vissza, hogy azok megújításával fejlesszenek egy nyerőesélyes hajót a Balatonra. Alapul eredetileg a Glória nevű – már az 1936-os Kékszalagon is szerepelt – 40-es cirkáló szolgált volna.
Az eredeti tervek arról szóltak, hogy a Glóriáról, vagy a Taburól vett sablonra építenek műanyag hajót, de Dini végül áttervezte a testet, a tőkesúlyt, leválasztotta a kormányt a kielről, és hátrébb hozta az árbócot is. A végeredmény nemcsak lenyűgözően szép, de jó is lett: a hajó a kisebb súlynak, a hosszabb vízvonalnak, az alacsonyabb súlypontnak és a régi negyvenesekénél kétszer nagyobb névleges vitorlafelületének hála piszok gyors lett.
Az akkori vitorlás társadalom krémje szinte kivétel nélkül megfordult a hajókon.
A hajók lelkesen járták az európai tavakat, vettek részt nemzetközi versenyeken.
A 70-es osztály:
Mai szemmel nézve is megdöbbentően gyorsan mindössze 3 év alatt végül hét 70-es cirkáló készült el a Pauger Műhelyben, közülük az utolsó, a Batman Forever pedig billenthető tőkesúlyt kapott. A hajó annyira jó lett, hogy önálló osztály lett és amelyben 9 hajó fut:
Orpheus, Capella, Krajcár, Gulipán, Pannónia, Anna, Irokéz, Honfoglaló, Bankonzult.
A jelen:
Nagyon összetartó, lelkes vitorlázók alkotják az osztályt. A versenyeken ellenfelek, de a parton együtt „bulizós” társaság.
Sajnos az akkori technológiai megoldások sajnos mára szükségessé teszik főként a hajótestek felújítását, nem kevés fejfájást okozva a csapatoknak. Ugyanakkor a csapatok felkészültségi szintje is, a rig rendszerek is fejlődtek, így folyamatosan gyorsul az osztály.
A 70-eseknek ma már nincs igazán esélyük a gyors, lapos fenekű rohanógépekkel, liberákkal és katamaránokkal szemben, de az „innovatív” hajók mögött rendre a „hagyományos” hajók élmezőnyében végeznek.
A 70es mezőny elkötelezett a Klasszikus balatoni versenyvitorlázás hagyományainak ápolásában, proaktív osztálya a Klasszikus Flottának és rendszeres részvevője a Klasszikus Vándorkupa sorozatnak.
Az osztály népszerűsítése, fiatalok meghívása versenyekre kifejezett célunk. Várunk minden kedves érdeklődőt, szívesen vagyunk partnerek rendezvények lebonyolítsában.
Csatolt fájlok
Vissza