Osztályelőrírás letöltése
Igazi balatoni hajó a 25-ös jolle, játékos, sportos, a svertnek köszönhetően igazán alkalmas a tavi vitorlázásra.
Az 1930-as években építették Magyarországon az első, 25-ös jollékat, amelyek közül még "versenyben van" a mai napig is néhány szerencsésebb sorsú egység, például az igényesen karbantartott C-1 "Tatus" is, amely méltán nevezhető a klasszikus flotta egyik zászlóshajójának.
Közös jellemzőjük, hogy vagy fából épültek, vagy pedig a Benacsek Jenő féle tervek alapján, a "Napsugár"-ról levett mintából, műanyagból készültek - és általában nem szakműhelyben. Külsőleg a régi hajók formavilágát követik, de ahány hajó, annyi féle kajüt és felszerelés került beépítésre, kinek-kinek saját elképzelése szerint, a kényelmi-, túra-, vagy verseny szempontokat preferálva.
A T-Jollék 1996-os megjelenésük óta egyre inkább dominálnak a 25-ös jollék között ezért, hogy az idősebb, "klasszikus" hajók tulajdonosai is motiváltak maradjanak a versenyeken való részvételben, 2012-től az országos bajnokság külön kerül értékelésre a "klasszikus" és a "T-Jollék" számára.
A 25-ös jolléval való vitorlázás tiszteletre tanít, türelemre, odafigyelésre. Tiszteletre a természet ereje iránt, odafigyelésre a legénység iránt, akikkel vitorlázik az ember. S türelemre az embernek saját maga és a hajója iránt.
Az 1930-as években építették Magyarországon az első, 25-ös jollékat, amelyek közül még "versenyben van" a mai napig is néhány szerencsésebb sorsú egység, például az igényesen karbantartott C-1 "Tatus" is, amely méltán nevezhető a klasszikus flotta egyik zászlóshajójának.
Közös jellemzőjük, hogy vagy fából épültek, vagy pedig a Benacsek Jenő féle tervek alapján, a "Napsugár"-ról levett mintából, műanyagból készültek - és általában nem szakműhelyben. Külsőleg a régi hajók formavilágát követik, de ahány hajó, annyi féle kajüt és felszerelés került beépítésre, kinek-kinek saját elképzelése szerint, a kényelmi-, túra-, vagy verseny szempontokat preferálva.
A T-Jollék 1996-os megjelenésük óta egyre inkább dominálnak a 25-ös jollék között ezért, hogy az idősebb, "klasszikus" hajók tulajdonosai is motiváltak maradjanak a versenyeken való részvételben, 2012-től az országos bajnokság külön kerül értékelésre a "klasszikus" és a "T-Jollék" számára.
A 25-ös jolléval való vitorlázás tiszteletre tanít, türelemre, odafigyelésre. Tiszteletre a természet ereje iránt, odafigyelésre a legénység iránt, akikkel vitorlázik az ember. S türelemre az embernek saját maga és a hajója iránt.
Csatolt fájlok
Vissza