Ötödik lett Wild Joe!

A Rolex Middle Sea Race versenyen a magyar csapat abszolút sorrendben az ötödik helyen futott célba!

Kitűnően szerepelt a 606 tengeri mérföldes  Rolex Middle Sea Race-en az első profi magyar offshore  tengeri versenyhajó a Wild Joe. Józsa Márton csapata  3 nap 2 óra, 59 perc és 11 másodperc alatt tette meg a La Valettából induló, Szicíliát kerülő versenytávot és a hetvenhárom hajó közül az abszolút 5. helyen futottak be a máltai célba.

A Rolex Middle Sea Race a három legismertebb, legtöbbre becsült klasszikus offshore verseny közé tartozik a Rolex Sydney Hobart és a Rolex Fastnet Race tárasaságában.

A 2010 szezonra összeállt magyar tenger vitorláscsapatnak ez volt a harmadik versenye a 2002-ben Ausztráliában épült hatvanlábas, billenthető tőkesúlyú IRC versenyhajóval, de ezek közül ez volt az első offshore versenyük.

A kitűnően szerepelt magyar csapat tagjai: Józsa Márton - skipper, Palatinus Tibor, Kelemen Tamás, Brett Perry (AUS), Goszleth Marcell, Németh Áron, D'Albini András, Aklan András, Adorján Csaba, Vígh András, Király Csaba, Galgóczi Tamás, Lukáts Csaba, Magyary-Kossa Zsolt és Pál István.  

 

A legénység tagja volt ezen a regattán az ausztrál Brett Perry, aki a nyílt tengeri versenyzésben gyűjtött tapasztalataival rengeteget segített magyar társainak. "A csapat kishajósokból, dingiversenyzőkből alakult és ez volt életük első igazi offshore tapasztalata. Wild Joe egy új arc a magyar vitorlázásban és még mi sem találkoztunk magyar csapattal a tengeren. Amikor elvállaltam, hogy segítek, nem tudtam mi vár rám, ám ahogy elkezdtünk vitorlázni minden kétségem elszállt. A legénység tényleg fantasztikusan teljesített, száz százalékig odatették magukat és ezzel lehetővé vált ennek a nagyszerű eredménynek az elérése. Nagyon, nagyon büszke vagyok erre az ötödik helyre! A fiúk rendkívül tehetségesek, olimpikon szintű vitorlázók. Értik a dolgukat, tudják mi történik a hajón és körülöttük a vízen. Már csak meg kell szokniuk a tengeri versenyzés sajátosságait, hogy a nagy képet, a nagy összefüggéseket lássák, aszerint taktikázzanak, ne a kispályás test-test elleni küzdelemre figyeljenek. Nagyon jó eredményekre képes csapat!"

 

Józsa Márton a haó skippere (kapitánya) harmadszor vesz részt a iddle Sea Race-en, de csak először jó eredményre képes hajóval: "Nagyon szeretünk ezen a versenyen vitorlázni, így hát bizonyára jövőre is rajthoz állunk. A következő szezonban néhány horvátországi verseny mellett részt veszünk májusban a Rolex Capri Vitorláshéten és aztán majd meglátjuk hogyan tovább."

 

A magyar csapat a táv harmadánál a Messinai-szoroson a negyedik helyen vitorlázott át. Később Szicília északi oldalán visszaestek a nyolcadik helyre. Végig nagy harcban egy Volvo 70-essel és két TP52-essel végül visszakapaszkodtak ellenfeleik elé az ötödik helyre. 

 

Wild Joe előtt csupa nála fiatalabb és főleg nagyobb, a nemzetközi offshore versenyeken világhírnevet szerzett hajó végzett. A versenyt abszolút sorrendben az Esimit Europe 2 százlábas Maxi yacht  (az egykori Alfa Romeo 2) nyerte. Számos más nagy siker mellett ez a hajó a legutóbbi Sydney Hobart győztese, az aktuális Rolex Maxi Yacht Cup védője vagy éppen a két hete rendezett Barcolanán új pályarekorddal első helyezett. 

 

Mögöttük a hasonló kategóriájú brit ICAP Leopard, a tavalyi Rolex Fastnet Race, majd Rolex Middle Sea Race győztese, a Sydney Hobart bronzérmese. Harmadikként a 2009-ben Middle Sea Race győztes Mills 68-as, az idei Mini Maxi világbajnokságon az aranyéremről az utolsó napon éppen hogy lecsúszott brit Alegre futott be.  Wild Joe előtt a negyedik leggyorsabbként az orosz E1 Volvo 70-es ért célba, amely 2008-as vízre bocsátása után a legutóbbi Volvo Ocean Race földkerülő versenyt megnyerő csapatot szolgálta Ericsson 1 néven.

 

A verseny során a magyar hajó legnagyobb ellenfelei - akiket végül legyőzött - két modern TP 52-es, a az IRC előírásoknak megfelelően optimalizált amerikai Lucky és a 2007-ben Reichel Pugh tervek alapján épült brit Pace, illetve egy Bruce Farr tervezésű billenthető kieles francia-olasz Cookson 50-es a Cantenkerous voltak. De a mezőnyben még láthattunk számos, korábban nagy sikereket elért ellenfelet.

 

Ez az abszolút sorrend. A magyar hajó előnyszámos étékelés alapján elért helyezése természetesen csak az utolsó befutó után derülhet ki. Ez nagymértékben attól is függ, hogy a leggyorsabb hajók célba érkezése után a pályán a szél gyengül vagy erősödik. Jelenleg az élen az előnyszámos sorrendben is ötödik Wild Joe mögött befutott Lucky TP52-es áll, ám még az ő pozíciójukat is veszélyezteti több, még versenyző hajó.

 

MVSZ - RI

Fotó: Kurt Arrigo / Rolex

Wild Joe

 

Wild Joe a Rolex Middle Sea Race-en 2010

Támogatóink: