Küszöbön áll az új Yardstick-rendszer bevezetése

Jó ideje egyértelmű az összes érintett - versenyző, versenyrendező, Magyar Vitorlás Szövetség, Nagyhajós Bizottság, Technikai Bizottság - számára, hogy a fennálló előnyszámítási rendszer erősen frissítésre, korszerűsítésre szorul. Idén tavaszra el is készült az új rendszer, de a tesztelés során felbukkanó technikai jellegű hibák javítása miatt sajnálatos módon csúszik a bevezetése.

A Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) berkeiben jó ideje komoly munkálatok folytak/folynak az új rendszer kidolgozása és „üzembe állítása” érdekében. Az MVSZ Nagyhajós Bizottsága, a Technikai Bizottsággal, Titkársággal és sok más szakemberrel azzal a céllal készült az idei versenyszezonra, hogy már egy új Yardstick-szabályzat és az annak alapján kialakított számok lépnek életbe. Az idei versenyszezonban életbe lépő rendszer a tervek szerint teljesen új, frissített technikai felmérésen alapuló regisztrációval és futásteljesítményen alapuló, a YS-számítások alapját jelentő korrekciós rendszerbe ágyazódva működik.

Azzal természetesen minden érintett fél tisztában volt és van, hogy korrekt előnyszámítási rendszert bevezetni és üzemeltetni óriási és rendkívül bonyolult feladat. Idén tavasszal a témafelelős, a Magyar Vitorlás Szövetség Technikai Bizottsága a Nagyhajós Bizottsággal együttműködésben kidolgozott egy új Yardstick-rendszerre vonatkozó javaslatot, amit az MVSz elnöksége április 5-i ülésén el is fogadott. Így nem volt más hátra, mint a korszerűsített rendszer számait eljuttatni a Nagyhajós Bizottsághoz. Időközben kiderült, hogy az elfogadott/érvényben lévő szabályzat és a Technikai Bizottság által közölt számok nincsenek összhangban és további technikai jellegű hibák (például hiányos az adatbázis vagy egyes korábbi problémák visszatérése) is felbukkantak.

A Technikai Bizottság a fennakadásokat a Nagyhajós Bizottság jelzései alapján azonnal elkezdte javítani, de a feladat nehézsége az adatmennyisége, idő- és erőforrás-igénye okán az új rendszer teljes körű és ellenőrzött bevezetését az első YS Trophy-verseny előtt már nem tette lehetővé. A Nagyhajós Bizottság javaslatára az MVSz elnökége a frissen kidolgozott új rendszert visszavonta és a tavalyi YS-listát visszaállította május 3-i ülésén. 2019-es versenyévadban az NB a World Sailing Empirical Handicap System alkalmazását javasolja a magyar YS-szám korrigálására. Ezek mellett az új, végleges rendszer kialakítását célzó munkát a bizottságok folytatják és az új szabályzat kidolgozásra légkésőbb június végéig sor kerül, amely elegendő időt biztosít majd a 2020. évi bevezetéséhez.

A kialakult bizonytalan helyzet miatt elnézést kérünk minden érintett versenyzőtől és versenyrendező tagszervezeteinktől!

Jó szelet!

Fotó: Magyar Vitorlás Szövetség

Támogatóink: