Ez történt a Pünkösdi Regattán: Opel Fifty-Fifty-győzelem, mindenféle szél, borulás, árbóctörés

Az Opel Fifty-Fifty lett az első, az MKB Extreme Sailing a második, a Thunderbird pedig a harmadik helyen zárta a hosszú hétvégén megrendezett Pünkösdi Regattát, amelyre közel 230 hajó nevezett. Mindenféle időjárásra volt példa: szélcsendre, gyenge szélre, ahogy erős, 25 csomós szélre is. Utóbbi miatt egy árbóc eltört, az egyik hajó pedig felborult. Összességében remek verseny volt, méltó a hagyományokhoz és jó felkészülési lehetőséget nyújtott a Kékszalaghoz.

Ahogy 37 éve minden alkalommal, most is a pünkösdi hétvégén rendezte meg a Túravitorlás Sportklub (TVSK) a Pünkösdi Regattát, amely az MVSz új versenyrendszerében az egyik legnépszerűbb nagyhajós ranglistaverseny. A háromnapos, háromfutamos versenyen közel 230 hajó indult.

Az összesített eredmények szerint az abszolút győztes a Józsa Márton vezette Opel Fifty-Fifty magyar fejlesztésű kétárbócos katamarán nyerte a versenyt. A második helyet dr. Kaiser Kristóf által kormányzott MKB Extreme Sailing Team szerezte meg egy itthon igazi kuriózumnak számító AC45 típusú merevszárnyas katamaránnal, amelyet korábban a világhírű America’s Cup versenyeken használtak. A harmadik helyen pedig a szintén többtestű, Extreme 40-es katamarán, a Thunderbird végzett, ezúttal Litkey Farkas kormányzásával

Szélcsendtől a 25 csomós szélig

A Pünkösdi Regatta első napján, szombaton került sor a Helly Hansen gyorsasági futamra a Balatonföldvár-Keszthely útvonalon. Kezdetben nagyon gyenge volt a szél, de később felélénkült, így megindultak a hajók. Az első futamot végül 2 óra 43 perces idővel az MKB Extreme Sailing nyerte, utána jött az Opel Fifty-Fifty és az Eurovit következett, amelynek kormányosa Váradi Szabó János volt. A vasárnapi rövidebb futam a Keszthely−Szigliget−Zala-torkolat−Keszthely útvonalon zajlott: a hajók az első irányt cirkálva, a második etapot szinte tiszta hátszélben, a harmadikat éles menetben tették meg, kellemes, kissé gyengülő szélben.

A második futamon az Opel Fifty-Fifty volt a leggyorsabb, így Keszthely Város Hanse Nagydíját kapta meg a csapat. A díjat Bereczky László, a Hanse kereskedelmi igazgatója adta át. A többi szponzor mellett felszólalt Keszthely város polgármestere, Ruzsics Ferenc és a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSz) elnöke, dr. Kollár Lajos is. A harmadik versenynapon már reggel 25 csomós szél fújt, ez pedig óvatossá tette a kormányosok egy részét, ők orrvitorla nélkül álltak fel a rajtvonalra. A rajt különösebb havária nélkül megtörtént, ám sajnos azt követően a Szirákó árbóca kitört és egy katamarán - a Black Jack - felborult a hullámos vízben és 20 csomó feletti szélben. A mezőny a versenyvezetés tájékoztatása alapján kisebb pályát ment - Keszthely-Ábrahámhegy -, ami az utóbbi években nem fordult még elő. A cirkálva megtett út során volt, akinek inkább a déli partra húzás jött be jobban, ám különösebben erős leállás nem volt a pályán, mindenki rendben be tudott futni. Az YS III-as csoportban szereplő vitorlázók az elemek mellett a sokszor a limitidőkkel is küzdeniük kellett.

Jól indult a szezon

Holczhauser András, a Magyar Vitorlás Szövetség főtitkára szerint jól indult a szezon, mert a május 12-én megrendezett Balatoni Évadnyitó T-Systems Nagydíjon közel 200, a Pünkösdi Regatta pedig több mint 200 hajó indult. “Ezek alapján valószínűsíthető, hogy a további versenyeken is népes mezőny vonulhat fel. Az MVSz reméli, hogy az idei szezon kiemelkedő versenyére, a jubileumi, 50. Kékszalag Erste Nagydíjra rekordszámú hajó legénysége adja le a nevezését” - fogalmazott.


Csatolt képek:

Támogatóink: