Érdi Mári már az 5. helyen

Nehéz szélben két tízen belüli futammal három helyet lépett előre Érdi Mári. Gyapjasék is éremfutamos helyen állnak Hyères-ben.

Érdi Mári pénteken újabb három helyett jött előre és már az ötödik a női Laser Radial mezőnyben. “Halasztásra vártunk, végül időben vízre mentünk, meg is jött a szél, 12 csomós, de annyira innen-onnan frissült, hogy nagyon nehéz volt eldönteni, hogy melyik oldal lesz jó, vagy legalább jobb. Mindkét futamban jól sikerült a rajtom és mindkettőben a 15. hely körül értem fel az első krajcban. Majd javulás és visszaesés, illetve visszaesés és javulás után jöttek össze a helyezések.” Mári a hetedik futamban a 10, a nyolcadikban pedig a 9. helyen ért célba. “Elégedett vagyok ezzel a nappal, talán lehetett volna jobb is, de annak örülök, hogy nem azok között vitorláztam, akik egyik vagy másik futamban nagyon hátra kerültek.” Mári szorosan áll az 5. helyen, a hatodikat egy, a hetediket pedig 3 ponttal előzi.

A mezőnyt a holland Bouwmeester utcahosszal - 42 pontos előnnyel - vezeti a második helyre feljött belga Carlier előtt.

Férfi 470-esben a Gyapjas testvérek 23. és 35. helyeket futottak, ezekkel a 9. helyen tartózkodnak 3 futammal az éremfutam előtt. “A mai napi frissebb szélben sajnos nem volt elég sebességünk, hogy felvegyük a versenyt a legjobbakkal. Összességében sokat tanultunk és rájöttünk, hogy miket kell változtatnunk azért, hogy még jobbak lehessünk ilyen körülmények között. Szombaton további 3 futam van tervben, az a célunk, hogy megtartsuk a medal race-es pozíciónkat” - értékelte Gyapjas Balázs a pénteki napot.

Továbbra is vezet a svéd Dahlberg-Bergström kettős, el is léptek, előnyük már 17 pont a második ausztrál Belcher-Ryan hajó előtt, akik mindkét pénteki futamot megnyerték.

Férfi Laser Standard osztályban Vadnai Benjámin a 20. helyen áll, miután pénteken 18. és 30. lett. Testvére, Jonatán pedig a 30. a pénteki 36. és 26. helyekkel. Nehéz idő volt ma is.  A szélirány hasonló volt a csütörtökihez, viszont erősebb volt, fullon lógtunk végig. E mellett lassú es nehezen észlelhető szélfordulok voltak, amik észleléséhez nagyon kellett a kompasz. A mezőny a futam végéig rettenetesen sűrű volt, az első krajcbojához szinte egyszerre robbant oda mindenki. Nagyon fontosak voltak hátszélben a jó nyitások, hogy minél közelebb maradjunk a hátszeltengelyhez, viszont vigyázni kellett, hogy a sok hajó, amik körülöttünk voltak, ne zavarják a szelet

Tartja első helyét a francia Bernaz, de szorosan, 2 ponttal követi a horvát Jurisic és további eggyel az új-zélandi Meech. A sokáig vezető horvat Stipanovic a csütörtöki visszaesés után a 4. helyre kapaszkodott fel pénteken.

Támogatóink: