Asso 99: vonzó célpont a versenyezni vágyóknak
2019. Jan. 25. 12:14Jó évet zárt a nagyhajós közösség, több versenyen rekordot döntött az induló és befutó hajók száma. A Magyar Vitorlás Szövetség annak érdekében, hogy szorosabbá tegye a hajóosztályokkal kialakított kapcsolatot és aktívabbá váljon a párbeszéd, most kíváncsi volt arra, hogyan látták a hajósok a szezont. Megkértük valamennyi nagyhajós osztály kapitányát, képviselőjét, mondják el, hogyan látták a versenyeket, milyen célokkal vágnak neki a következő időszaknak. Örömteli, hogy nagyon sok osztály élt a lehetőséggel. Sorozatunkban ismertetjük az osztályok, osztálykapitányok válaszait. Több hajóosztály után most az Asso 99 osztálykapitánya, Vadnai Tamás összegzi a szezont.
A nagyhajós osztályok beszámolóit ismertető sorozatban szereplő cikkek annyiban rendhagyóak, hogy az osztályok, osztálykapitányok észrevételeinél indokolt esetben megjelentetjük a Magyar Vitorlás Szövetség álláspontját is és várható intézkedéseit, amelyek a nagyhajósok, versenyzők és túravitorlázók érdekeit szolgálják. A cikkek az osztálykapitányoktól kapott szövegek szerkesztett változatai, tartalmi szempontból lényegében azonosak az eredeti szöveggel. Érkeztek olyan beszámolók, amelyekben akadnak pontatlanságok, esetleges tárgyi tévedések, ezek a félreértések elkerülése érdekében nem szerepelnek a publikált cikkekben. A tavalyi MVSz-es versenyeken összesen 1539 hajó indult, ez 13 százalékkal több az egy évvel korábbinál. A szóban forgó versenyeken 6787 vitorlázó vett részt, ami 16 százalékkal, 927 fővel haladja meg a 2017-es szintet. |
Az Assosok versenyprogramjában általában két szövetségi verseny szerepel:a Kékszalag és a Félszigetkerülő. Mindkettő közkedvelt az osztály tagjai körében, általában szoros és izgalmas versengést biztosít. Az Asso flotta még a Kékszalagon is eléggé egyben van, előfordul, hogy a mezőny jelentős része 1 órán belül befut. A rendezés mindig magas színvonalú, a média közvetítések, kommentátorok is érdekesek. Az osztálykapitány már évek óta él egy javaslattal él: mivel a mezőny egyre nagyobb, a rajteljáráson sokat javítana a szekciókra bontott rajtvonal. Minden hajóosztálynak legyen saját szekciója, ahol csak ők meg a vele hasonlók rajtolhatnak.
A Magyar Vitorlás Szövetség véleménye: A Kékszalag rajtvonala így is szekcionál a skiff, libera és katamarán típusú hajók elkülönítve rajtolnak. Ha osztályonként, vagy osztálycsoportonként kerülne a rajtvonal szekcionálásra, az az osztályon belüli versenyt minden bizonnyal erősítené, de hátrányos megkülönböztetés érné az osztályokat az egymás ellen folytatott taktikázásban. Mivel a Kékszalag alapvetően a lehető legyorsabb teljesítésről és a minél jobb abszolút eredmény eléréséről szól, így a Szövetség nem kívánja a javasolt fejlesztést bevezetni az egyeztetések után. |
Az osztály jövője szempontjából igen fontos a fiatalítás, ezért szeretnének új csapatokat bevonni, amelyek a kevésbé aktív hajókkal versenyezhetnének. Erre az osztály anyagi támogatást is biztosítana, illetve segít a szervezésben, a hajótulajdonosokkal való kommunikációban. Szerencsére az Asso továbbra is vonzó célpont a versenyezni vágyóknak, mivel nagy élményt ad az összes csapattagnak, de nagy felkészülést is igényel a rangos mezőny miatt.
A sorozat korábbi részei:
33-as osztály: várják az új egységeket
50-es cirkálók: jó szelet, jó egészséget
Európa 30-as cirkáló: baráti hangulatban sportszerű versenyek
30-as cirkálók: el kell tüntetni a megosztottságot!
70-es osztály: Örülnénk, ha a sportszerű vitorlázásban irányt mutathatnánk
NAU330: Két alapvetés, ami egy jó osztályhoz kell
Sudár Sport: Mérföldkő volt 2018
Dolfinosok: Szervezettebben működtünk és kitűztük a célokat is