A Magyar Cruiser Class éve

Sorozatban mutatjuk be az egyes hajóosztályok 2023-as teljesítményét.

Önmagukat úgy határozzák meg facebook oldalukon a Cruiserek, hogy a nagy szériában gyártott vitorlás túrahajók versenyosztálya.

Ezek azok a hajók, amelyekből a legtöbb van a Balatonon. Az osztállyá alakulás célja bebizonyítani, hogy a nehéz „bútorszállító” túrahajókkal is lehet izgalmasan versenyezni. Az osztályban versenyzés nagyon jó közösséget alakított ki és egyre több új tagot vonz a flottába.

2023-ban több, mint tíz hajóval bővült az osztály!

Természetesen a hajóosztály alapszabálya pontosan meghatározza a tagság feltételeit: nem lehet a Cruiser flotta tagja az a hajó, amelynek az MVSZ versenyrendszerében már meglévő, aktív önálló hajóosztálya van (kivétel a 33-as és a Bavaria 32-es osztály, ők dönthetnek, hogy vagy a saját, vagy a Cruiser osztályban szeretnének versenyezni.)

Minimum százas sorozatban gyártott, egyárbocos, alu rudazattal rendelkező, konyhával, WC-vel, minimum öt fekvőhellyel rendelkező hajók lehetnek osztálytagok, 96-106 közötti yardstick számmal, 4 tonna vízkiszorítás felett.

A 2023-as bajnokságuk alapvetően jól sikerült, bár csak a minimális 8 egység indult. Jövőre is a Nagyhajós Bajnokság keretén belül kívánják megméretni magukat. 

Éves beszámolójukban említik, hogy a Cruiser osztályba beférő hajótípus rengeteg van a balatoni kikötőkben. Igyekeznek megtalálni köztük az aktívan versenyezni kívánó egységeket, illetve a hobbivitorlázókat biztatják a versenyzésre.

A 2023-as Kékszalagon 19 cruiser indult, de osztályban csak 15, mivel 4 egység nem teljesítette az osztály szabályzatában előírt aktivitási kritériumokat.

A Cruiser osztály célja, hogy 2024-ben a Kékszalagon (és a ranglistaversenyeken is) ők legyenek a legnépesebb hajóosztály.