Osztályelőrírás letöltése
NAU-TEN
Bemutatjuk a Balatonon jól ismert és népszerű NAU 330 és 311 típusok utódját, a NAU-TEN-t.
A modellcsalád 1999-ben kezdődő sikeres pályafutása után vadonatúj típussal jelentkezünk a 10
méteres kategóriában, amiben 35 év minden hajóépítői –versenyzői tapasztalata összpontosul.
Napjaink igényeihez igazított tartalommal és még jobb menetteljesítménnyel szeretnénk
megörvendeztetni a vitorlázás szerelmeseit. Cégünk mindig élen járt a performance cruiserek
fejlesztésében, amit bizonyít az is, hogy a Balaton három legsikeresebb osztályszövetsége Nautic
típusokra épül. Célunk a NAU-TEN-nél is az osztályépítés-közösségformálás, hiszen ez nekünk nem
csak egy hobbi, hanem életforma.
A hajó tervezésénél számos új megoldást alkalmaztunk, amelyek javítják a kezelhetőséget, vagy az
esztétikát, ami nem utolsó szempont egy ilyen hajó esetében.
A NAU-TEN a Balatonra optimalizált, felhasználóbarát és egyben teljesítmény orientált hajó, azon
belül is napi vitorlázásra fejlesztett cruiser-racer, ami azonban túrázásra is alkalmas a
legszükségesebb kabinfelszereléseknek és a hat kényelmes fekhelynek köszönhetően. A hajó belseje
a minimál design trendet követi, nélkülöz minden felesleges „sallangot”: a cél a funkció, illetve az
ideális paraméterek.
Az új tőkesúllyal megoldást kínálunk a nagyszámú legénység problémájára. A legtöbb esetben gondot
jelent versenyekre 6-8 embert csatasorba állítani, illetve túrázás alkalmával is előny, ha két ember
könnyedén elboldogul a hajó kezelésével.
Az 1200 kg-os tőkesúly két méteres merülésével extra visszaállító nyomatékot biztosít a mindössze
2900 kg-os össztömeg mellett, így akár versenykörülmények között is elegendő négy fő a hajó által
nyújtott lehetőségek maximális kihasználására. A már jól bevált elektrohidraulikus emelőrendszer itt
is választható opció.
A visszaállító nyomaték növelése érdekében egy másik, a Balatonon egyedülálló megoldást,
vízballaszt rendszer beépítését alkalmazzuk. Különlegessége, hogy a rendszer a hajó
alapfelszereltségébe tartozik, így az osztályban történő versenyzést nem fogja befolyásolni.
A hajótest jobb és bal oldalán a szalonban elhelyezkedő, egyenként 400 literes tartályt egy speciális
szelepen keresztül egy elektromos szivattyú tölti fel a megfelelő oldalon, majd manőver közben egy
összekötő csőrendszer segítségével lehet a vízmennyiséget átjuttatni a másik tartályba.
Ez a rendszer öt ember súlyát tudja kiváltani, és ha nem szükséges a többlet, akkor egy perc alatt
kiűríthető a szelepen át.
A hajótest külső kialakítása a legfrissebb trendek szerint valósult meg, szem előtt tartva a könnyű
kezelhetőséget és a tágas kokpitot, ahol különálló egységként berakható háttámlák teszik
kényelmessé a túrázást, vagy a kikötői beszélgetéseket a hajó fedélzetén. A már megszokott és bevált
Harken deckszerelvények jól funkcionálnak egy könnyed túrázásnál, vagy akár szoros
versenykörülmények között.
Újdonság a Facnor verseny fockroller rendszere, amely gurtnis kialakításának köszönhetően a
rollerkötél szorulása nélkül könnyen-gyorsan felcsévélhető a génua.
Bő szélben a fix, de szükség szerint lecsavarozható orrsudárról könnyen kezelhető gennakkerrel
hozható siklásba a hajó.
A rudas kormány mellett –amelyet a jól bevált JEFA önbeálló tűgörgős csapágyazással szerelünk- új
opció a szintén JEFA gyártmányú dupla körkormány. Impozáns megjelenése mellett a kokpitban való
közlekedést is segíti, amelyet a süllyesztett grósz traveller sín tesz teljessé.
A másodlagos meghajtás terén is frissítettük a palettát.
A hagyományos beépített Volvo Penta dízelmotor mellett elektromos meghajtással is szereljük a
hajót azoknak, akik stresszmentesen közlekednének két kikötő között, nem szeretik a motorzajt és a
tankolással járó kellemetlenségeket.
Az elmúlt közel húsz év tapasztalatai alapján bízunk benne, hogy ez a hajó is elnyeri a magyar
vitorlázó társadalom tagjainak tetszését és minél több sporttársat üdvözölhetünk majd a Nautic
Hajókkal Vitorlázók Közösségében.
Üdvözlettel: a Nautic Boat csapata
Technikai adatok:
Tervező: Andrej Justin
Gyártó: Nautic Boat Kft
Teljes hossz: 9990 mm
Vízvonalhossz: 9850 mm
Teljes szélesség: 3330 mm
Belmagasság: 1800 mm
Merülés: fix / emelhető tőkesúly: 1980/1980-1580 mm
Tőkesúly: 1100 kg
Teljes súly: 2500 kg
Tőkesúly/ teljes súly arány: 44%
Fekvőhelyek: 6+2
Hajótest:
Vákuuminfúziós eljárással készült multiaxiális üvegszövet – PVC szendvics szerkezetű, gélezett felület
Fedélzeti szerelvények:
Harken sínek, kocsik, csigák, Facnor FD racing profil vorstag
Rudazat:
Sparcraft Performance alumínium árbóc két pár száling, Dyform állókötélzet.
Vitorlázat: Grósz 41 m², square-top szabással
Genua 29 m², 3 lattnival
Gennaker: 154 m²
Bemutatjuk a Balatonon jól ismert és népszerű NAU 330 és 311 típusok utódját, a NAU-TEN-t.
A modellcsalád 1999-ben kezdődő sikeres pályafutása után vadonatúj típussal jelentkezünk a 10
méteres kategóriában, amiben 35 év minden hajóépítői –versenyzői tapasztalata összpontosul.
Napjaink igényeihez igazított tartalommal és még jobb menetteljesítménnyel szeretnénk
megörvendeztetni a vitorlázás szerelmeseit. Cégünk mindig élen járt a performance cruiserek
fejlesztésében, amit bizonyít az is, hogy a Balaton három legsikeresebb osztályszövetsége Nautic
típusokra épül. Célunk a NAU-TEN-nél is az osztályépítés-közösségformálás, hiszen ez nekünk nem
csak egy hobbi, hanem életforma.
A hajó tervezésénél számos új megoldást alkalmaztunk, amelyek javítják a kezelhetőséget, vagy az
esztétikát, ami nem utolsó szempont egy ilyen hajó esetében.
A NAU-TEN a Balatonra optimalizált, felhasználóbarát és egyben teljesítmény orientált hajó, azon
belül is napi vitorlázásra fejlesztett cruiser-racer, ami azonban túrázásra is alkalmas a
legszükségesebb kabinfelszereléseknek és a hat kényelmes fekhelynek köszönhetően. A hajó belseje
a minimál design trendet követi, nélkülöz minden felesleges „sallangot”: a cél a funkció, illetve az
ideális paraméterek.
Az új tőkesúllyal megoldást kínálunk a nagyszámú legénység problémájára. A legtöbb esetben gondot
jelent versenyekre 6-8 embert csatasorba állítani, illetve túrázás alkalmával is előny, ha két ember
könnyedén elboldogul a hajó kezelésével.
Az 1200 kg-os tőkesúly két méteres merülésével extra visszaállító nyomatékot biztosít a mindössze
2900 kg-os össztömeg mellett, így akár versenykörülmények között is elegendő négy fő a hajó által
nyújtott lehetőségek maximális kihasználására. A már jól bevált elektrohidraulikus emelőrendszer itt
is választható opció.
A visszaállító nyomaték növelése érdekében egy másik, a Balatonon egyedülálló megoldást,
vízballaszt rendszer beépítését alkalmazzuk. Különlegessége, hogy a rendszer a hajó
alapfelszereltségébe tartozik, így az osztályban történő versenyzést nem fogja befolyásolni.
A hajótest jobb és bal oldalán a szalonban elhelyezkedő, egyenként 400 literes tartályt egy speciális
szelepen keresztül egy elektromos szivattyú tölti fel a megfelelő oldalon, majd manőver közben egy
összekötő csőrendszer segítségével lehet a vízmennyiséget átjuttatni a másik tartályba.
Ez a rendszer öt ember súlyát tudja kiváltani, és ha nem szükséges a többlet, akkor egy perc alatt
kiűríthető a szelepen át.
A hajótest külső kialakítása a legfrissebb trendek szerint valósult meg, szem előtt tartva a könnyű
kezelhetőséget és a tágas kokpitot, ahol különálló egységként berakható háttámlák teszik
kényelmessé a túrázást, vagy a kikötői beszélgetéseket a hajó fedélzetén. A már megszokott és bevált
Harken deckszerelvények jól funkcionálnak egy könnyed túrázásnál, vagy akár szoros
versenykörülmények között.
Újdonság a Facnor verseny fockroller rendszere, amely gurtnis kialakításának köszönhetően a
rollerkötél szorulása nélkül könnyen-gyorsan felcsévélhető a génua.
Bő szélben a fix, de szükség szerint lecsavarozható orrsudárról könnyen kezelhető gennakkerrel
hozható siklásba a hajó.
A rudas kormány mellett –amelyet a jól bevált JEFA önbeálló tűgörgős csapágyazással szerelünk- új
opció a szintén JEFA gyártmányú dupla körkormány. Impozáns megjelenése mellett a kokpitban való
közlekedést is segíti, amelyet a süllyesztett grósz traveller sín tesz teljessé.
A másodlagos meghajtás terén is frissítettük a palettát.
A hagyományos beépített Volvo Penta dízelmotor mellett elektromos meghajtással is szereljük a
hajót azoknak, akik stresszmentesen közlekednének két kikötő között, nem szeretik a motorzajt és a
tankolással járó kellemetlenségeket.
Az elmúlt közel húsz év tapasztalatai alapján bízunk benne, hogy ez a hajó is elnyeri a magyar
vitorlázó társadalom tagjainak tetszését és minél több sporttársat üdvözölhetünk majd a Nautic
Hajókkal Vitorlázók Közösségében.
Üdvözlettel: a Nautic Boat csapata
Technikai adatok:
Tervező: Andrej Justin
Gyártó: Nautic Boat Kft
Teljes hossz: 9990 mm
Vízvonalhossz: 9850 mm
Teljes szélesség: 3330 mm
Belmagasság: 1800 mm
Merülés: fix / emelhető tőkesúly: 1980/1980-1580 mm
Tőkesúly: 1100 kg
Teljes súly: 2500 kg
Tőkesúly/ teljes súly arány: 44%
Fekvőhelyek: 6+2
Hajótest:
Vákuuminfúziós eljárással készült multiaxiális üvegszövet – PVC szendvics szerkezetű, gélezett felület
Fedélzeti szerelvények:
Harken sínek, kocsik, csigák, Facnor FD racing profil vorstag
Rudazat:
Sparcraft Performance alumínium árbóc két pár száling, Dyform állókötélzet.
Vitorlázat: Grósz 41 m², square-top szabással
Genua 29 m², 3 lattnival
Gennaker: 154 m²
Csatolt fájlok
Vissza