Kis szélben is csúcsidő

Megdőlt a 57 éves rekord!

A Kékszalag napján 57 éve nem fújt egyszer sem olyan ideális szél, mint amilyenben a Nemere II. futott 1955-ben, így a 10 óra 40 perces csúcsidő érintetlen maradt mind az időközben felújított és modernizált csúcstartó, mind az újabb, nagyobb teljesítményű versenyhajók kitartó próbálkozásai ellenére.

Ám mára a hajóépítés olyan színvonalra ért, hogy még olyan gyenge szélben is, mint amilyen a 44. Kékszalag MVM Partner Nagydíjon fújt, sikerült megdönteni a rekordot. Mégpedig stílszerűen egy olyan hajónak, amely a verseny történetének első száz százalékig hazai kivitelű győztese, az ötlettől a tervezésig és a hajó megépítéséig.
Ugyan a Nemere II.-ről is elmondható, hogy a Balatonfüredi Hajógyárban épült, ám Benacsek Jenő egy nemzetközi hajóosztály svéd eredetű terveit dolgozta át. Paulovits Dénes és a Pauger Carbon Fifty-fifty nevű különleges kétárbocos katamaránja viszont teljesen saját ötleteken alapuló, egyedi darab. Sőt! Sok szempontból, több elemében világújdonság!
A hajó csak az utolsó pillanatban készült el, így csapata mindössze egyetlen edzésen ismerkedhetett a sosem látott kétárbocossal, mégis képesek voltak a verseny napján annyit felszínre hozni a hajó képességeiből, ami fölényes győzelmüket és a csúcsidő 10 óra 34 perc 15 másodpercre változtatását eredményezte.
A győztes csapat: Józsa Márton, Kelemen Tamás, Majthényi Mátyás, D'Albini András, Aklan András, Németh Áron, Goszleth Marcell, Adorján Csaba. 
Kitűnően, ám ezúttal balszerencsésen versenyzett a tízszeres Kékszalag győztes Litkey Farkas, aki csapatával a  Budapest Bank katamarán fedélzetén nagyot küzdött két különösen gyors, modern, erre a versenyre a Balatonra hozott katamaránnal, amelyeket részben magyar legénység vitorlázott, valamint a Szentkirályi-Principessa Liberával. Ám végül hiába vitorláztak a második helyen immár magabiztos előnnyel a cél felé már Tihany magasságában, a technika ördöge kifogott rajtuk: Három kilométerrel a cél előtt eltörött a hajó árbooca.
A második helyen így a szintén nagyon szépen versenyző Brands.hu futott be Petrányi Zoltán kormányzásával. Az SL33 típusú hajó (eredeti nevén Black Jackként) német csapattal már második helyen végzett az idei Boden-tavi tókerülőn a Rund umon is.
Harmadik helyezett a parádésen vitorlázó, több katamaránt is legyőző Szentkirályi-Principessa Libera, a legjobb egytestű hajó lett Rauschenberger Miklós kormányzásával és összeszokott csapatával. 
A verseny különlegessége volt, az életükben először egymás ellen versenyző klasszikus testvérhajók, a három 75-ös Citkáló, a Nemere II., a Lillafüred és a Sirocco találkozása. Hármójuk első vetélkedését a Sirocco nyerte Cittel Lajos kormányzásával.
A versenyen 570 indulóból végül 472 hajó futott  be a balatonfüredi célba. 
A 44. Kékszalag MVSZ Partner Nagydíj végeredménye:  
44. Kékszalag MVM Partner Nagydíj

Támogatóink: