III. Harmat Kupa

Bíztatóak a jelek, a YST sorozat jövője szempontjából. Látszik, hogy sokan kedvelik a szervezett sorozatokat és ha felfedezik a résztvevők, hogy a YST elsősorban a vitorlázásról, a versenyzésről szól, akkor akár az egyik legkedveltebb versenysorozata lehet Balatonnak.

 

A versenynek külön aktualitást adott, hogy egy időpontban volt a BL Apartments & Yachtclub szokásos május elsejei rendezvényével, így a parton maradt családtagok is jól szórakoztak. A nyitóversenyre 47 hajó nevezett, a legnagyobb létszámban a Ys I osztály képviseltette magát, ahol megtalálható volt Libera, 70-es cirkáló éppúgy mint a Melges-ek, 11 méteresek és X35-ösök. Több hajó érkezett a keleti medencéből és nevezésével csatlakozott a YST mezőnyéhez. Az időjárás csillagos ötösre vizsgázott, egész nap 2-3-as délnyugati stabil szél fújt, 22-25 fok közötti hőmérséklet és szikrázó napsütés mellett, ami alapot szolgáltatott az örömvitorlázáshoz. A versenyvezető, Erdélyi Béci a vízre szállást megelőzően, a szélirány figyelembevételével kihirdette a végleges pályát. A rajtvonalat a BL-től Szemes felé egy kilométerre, szélbe állítva tűzte ki. Az első pályajel Boglárnál, a második Ábrahámhegynél, a harmadik Zánkánál, míg a befutó előtti utolsó Szemesen volt. A célvonal, a rajt magasságában, de attól nyugatabbra, a két lellei kikötő között került kitűzésre.

 

A rajtnál azok jártak jól, akik a lee bójánál rajtoltak és gyorsan ki tudtak fordulni balcsapásra. A mezőny egyik része középvízen, a másik fele a déli parton vitorlázott negyedszeles tackokat váltva a boglári bója felé. Az első pályajel után egy ejtett kreuz-os lóverseny következett Ábrahámhegyig, ahol előkerültek a bőszeles vitorlák. Irány Zánka. Ábrahám és Zánka között kettészakadt a mezőny, egy 10-12 hajós boly meglépett, többségében Ys I-es hajók és a Ys II mezőny eleje. A zánkai jelet elhagyva ismét egy vágta, most félszélben, Szemes felé, majd irány a lellei befutó, ez már persze negyedszélben. Az utolsó szakaszon ismét a déli part felé tendálók jártak jobban, balcsapáson lényegesen élesebben lehetett vitorlázni, mint a középvízen. A mezőny jelentős része teljesítette a távot, csak néhányan kényszerültek technikai problémák miatt kiállni. Összesen egy óvás volt, a Bolero óvta az egyik Melgest a boglári bójavételnél kialakult szituáció miatt.

 

Elsőként ért célba a Gardazzura, Simó Béla kormányzásával, második az életében először 70-es cirkálót kormányzó Fehéri Gábor, az Anna új lellei tulajdonosa lett. Harmadikként a Bednár Tibor irányította X35-ös futott célba. Az előnyszámrendszerben történő értékelés némileg átírta a képet, Ys I-ben győzött a révfülöpi Amphitrite, megelőzve Temesfői Zénó Melgesét és a Westportot. A Ys II-ben Ábrahámhegyig voltak reményei az Imi Jé-nek, hogy esetleg a Dolce Vitát maga mögött tudja tartani, de a bőszeles szakaszon ez esélytelennek bizonyult. Harmadik a Sudárral versenyző G. csapata lett. A Ys III osztályt fölényesen nyerte a Karsai Vitorlás Iskola oktatóhajójával versenyző Karsai Tímea, megelőzve a Koncz Ádám kormányozta Pulu-t. A szezonnyitón a híres és évek óta verhetetlen Dudunak, meg kellett elégednie a bronzéremmel.

 

A BL Apartments & Yachtclub és partnerei jóvoltából, háromfogásos vacsora, borkostoló és zenés társasági esemény várta a partra érkezőket. A nevezéskor minden versenyző megkapta az ilyenkor szokásos sárga pulóverét választhatott a helyi borászok kínálatából és készhez kapta a Compass magazin legfrissebb, YST alkalmából kiadott lapszámát. Az eredményhirdetéskor a díjazottak, a már unalmas kínai kupadömping helyett egyedi kerámia díjakat kaptak. A Yardstick Trophy következő versenye május 15-én, Fonyódon lesz, melyet a Fonyódi Kormoránok rendeznek.

 

Eredmények: http://compassmagazin.hu/verseny/iii-harmat-kupa.html

 
Több mint 400 kép: http://compassmagazin.hu/galeriak/iii-harmat-kupa.html

Támogatóink: