Balatonfüreden tartja 2024-es közgyűlését az Európai Vitorlás Szövetség

A hétvégén Balatonfüredre figyel az európai vitorlázók közössége, szombaton ugyanis a Kékszalag Port ad otthont a kontinens szakmai szövetsége 2024-es rendes közgyűlésének. A küldöttek megvitatják az elnöki, a főtitkári beszámolókat, valamint a 2023-as és a 2024-es költségvetéseket is. 

Komoly sportdiplomáciai sikert könyvelhet el a Magyar Vitorlás Szövetség (MVSZ) azzal, hogy az Európai Vitorlás Szövetség (Eurosaf) 27. rendes közgyűlését Balatonfüreden a Kékszalag Portban rendezi. A 43 tagú szervezet legfőbb döntéshozó szerve április 13-án, szombaton a következő évet meghatározó kérdésekről, illetve javaslatokról dönt. 

„Nagy megtiszteltetés számunkra és az egész magyar vitorlázás számára, hogy az európai szövetség Balatonfüreden rendezi meg az idei rendes közgyűlését, büszkék vagyunk arra, hogy a Kékszalag Port adhat otthont az eseménynek” – mondta Haranghy Csaba, az MVSZ elnöke. 

Az elfogadott napirend szerint a küldöttek az ilyen esetekben szükséges formaságokat (regisztráció, a szavazatszámlálók kinevezése) után meghallgatja, megvitatja, majd várhatóan el is fogadja az az andorrai José Pla elnöki és az elnökség szakmai jelentését a 2023-as évről. Hasonló eljárásban következik az osztrák Doris Gstatter főtitkári jelentése, majd a szervezet 2023-as pénzügyi jelentése, valamint a könyvvizsgálók beszámolója. 

Ezt követően megvizsgálják a 2024-es költségvetést és szavaznak a jóváhagyásáról, majd döntenek a jövőbeni közgyűlésekről, és kijelölik az új könyvvizsgálókat. 

A közgyűlésre az MVSZ nagyhajós bizottsága mellett 12 nemzeti szövetség részvételével készített egy európai felmérést, amelyben az európai versenyrendszerek hasonlóságait és különbségeit vizsgálják. A felmérés eredményeit a magyarországi versenyrendszerrel összevetve a közgyűlésen mutatja be a bizottság. A 28 kérdést felvető kutatásból kiderül, hogy a megkérdezett országok fele körülbelül annyi nemzeti bajnokságot rendez, mint Magyarország (30-40), de nagyon nagy a szórás e tekintetben. Minden válaszadó nemzetnek van egy minimális hajószáma, hogy érvényes nemzeti bajnokságot rendezhessen, ez átlagosan 11, de a legtöbb ország legalább 15 hajót, vagy annál többet ír elő. Az országokban átlagosan 18 nagyhajós osztályt tartanak nyilván és átlagosan legalább 13 hajó szükséges egy osztály kialakításához. 

csl

Támogatóink: