A magyar hajó hatodik a célban

Máltán került megrendezésre a héten, a Szicilia szigetét megkerülő több mint hatszáz tengeri mérföldes regatta a 32. Rolex Middle Sea Race. A hetven hajót felvonultató mezőnyben az összetett hatodik helyen futott be a Wild Joe, az első magyar csapat a maxi yachtok világában.
A megmérettetés október 22.-én szombaton kezdődött. Ahogy az esélylatolgatások is jósolták, a versenyt a százlábas Maxi Yacht az Esimit Europa 2 (Maxi Racer, SLO 101) nyerte. Igor Simcic hajója 2 nap, 13 óra, 24 perc, 35 másodperc vitorlázás után elsőként haladt át a célvonalon. A csapat megismételte egy évvel ezelőtti sikerét, hiszen 2010-ben is ők nyerték a regattát, bár akkor pár órával hamarabb értek körbe. A hajó kormányosa nem kisebb név, mint a háromszoros olimpiai bajnok Jochen Schümann volt.  
A második helyen a Rán 2 (JV72, GBR 7236) futott be. Tulajdonosa és skippere Niklas Zennström, akinek a neve egybeforrt a Kazaa és a Skype létrehozásával és felvirágoztatásával. Ők október 25-én 11 óra 10 perckor haladtak át a célvonalon. Vitorlázott idejük 2 nap, 23 óra és 40 másodperc, 22 másodperc, amivel a korrigált idő szerinti végső sorrendben akár az abszolút első helyet is megszerezhetik, hiszen a befutási sorrend mellett a verseny végeredményét az előnyszámok alapján korrigált futási idők alapján számítják ki.
Erre pályázott a harmadik helyen befutó Andres Soriano csapata is az Alegre (Mills 68, GBR 6880) fedélzetén.  Október 25-én 16 óra 16 perckor végeztek a 606 tengeri mérföldes kaland teljesítésével. Ők 3 nap, 5 óra, 46 perc, 28 másodperces időt futottak. 
A negyedik helyen egy francia egység a Med Spirit (Prototype, FRA 1575) végzett  90 lábas, vagyis majd 28 méteres hajójukkal. A francia egység 3 nap, 7 óra, 53 perc és 21 másodpercnyi idő alatt kerülte meg  Sziciliát.    
Az ötödik helyre egy Volvo 70-es hajó érkezett, az E1 (AUT 1876). Ők a táv utolsó harmadában szinte „lőtávolban” vitorláztak a Wild Joe előtt, ekkor vált igazán bosszantóvá a kezdeti három órás, illetve az előző éjszakai majd egy órás szélcsendes kényszerpihenő. 
Józsa Márton és csapata a hatodik helyre hozta be éjfél magasságában a Wild Joe-t.  A előnyszámmal korrigált idő alapján osztályukban (Class 1) akár a negyedik helyet is elcsíphetik. Előnyszámítással ugyanis jobbak, mint a Med Spirit és az E1. Ez a hely persze még függ a mögöttük befutók idejétől is. Mindenesetre az utolsó "pályajelnél", Lampedusánál az osztályuk negyedik helyére számították őket. (Időközben minden Class 1 hajó célba ért és bizonyos, hogy az osztályában az előnyszámításos sorrendben 5. lett Wild Joe, mert a mögöttük célba érő Berenice Bis nevű Swan 80-as megelőzte őket a számítás szerint.)
A Wild Joe fedélzetén a magyar versenyzőket két külföldi vitorlázó, az ausztrál Bret Perry és a horvát Ante Vanjaka is segítette.
Bár nem mai srác, a 2002-ben épült Wild Joe még mindig a világ egyik leggyorsabb 60 lábas vitorlása, melyet a világhírű Reichel/Pugh tervezőpáros elképzelései alapján az ausztrál Azzura Marine hajógyárban építettek. Nevezetes vitorlás az offshore versenyzés történetében, mivel az első dönthető tőkesúlyos IRC-hajó volt. 
A Wild Joe fedélzetén hajózó legénység:  Józsa Márton, Kelemen Tamás, Bret Perry (AUS), Goszleth Marcell, D'Albini Andras, Ante Vanjaka (CRO), Hamrák Péter, Németh Áron, Magyary-Kossa Zsolt, Lukács Csaba, Adorján Csaba,  Aklan András, Király Zsolt, Galgóczi Tamás, Király Csaba és Pál István 
A versenyt eddig három hajó kényszerült feladni, egy német, egy olasz és egy máltai egység. 
A rekord idén nem forgott veszélyben. A 47 óra 55 perc 3 másodperces győztes időt még 2007-ben futották meg George David 90 lábas Rambler (USA) nevű hajójával. 
A díjkiosztó ünnepségre október 29. - én szombaton kerül sor Valettában a Mediterrán Konferencia Központban.

Támogatóink: