Az Opel Fifty Fifty a Fehér Szalag győztese

új !!! 15 óra: MELLÉKLETBEN AZ 1-60. hely  EREDMÉNYLISTA!

A 2017. évi Fehér Szalag - GeneralCom Nagydíj győztese az Opel Fifty Fifty. A Józsa Márton csapata által vitorlázott Pauger 50-es katamarán 11 óra 25 perc 46 másodperckor ért célba. Tehát a Kékszalag csúcstartó hajó 1 óra 55 perc és 46 másodperc alatt teljesítette a Balatonfüred - Kenese - Siófok - Tihany - Balatonfüred távot.

Józsa Mártonék a Siófok - Tihany szakaszon vették át a vezetést. Itt az addigi éllovas Roland Gaebler kormányozta Black Jack a negyedik helyre csúszott vissza a Fifty Fifty és a két Extreme 40-es katamarán mögé.

Az új arculatú Opel Fifty Fiftybe nemrégiben C-alakú emelő uszonyokat építettek be a Pauger műhelyben, de mivel a próbákon és a Pünkösdi Regattán ezek nem hozták a várt eredményeket, ezért még időben visszaépítették az eredeti egyenes uszonyokat.  A mai eredmény alapján ez jó döntésnek tűnik...

A kétszeres Kékszalag-győztes és rekordtartó Józsa Márton nyilatkozata a Fehér Szalag befutója után:

„Reffelt, csökkentett felületű vitorlákkal indultunk, a rajtnál inkább óvatos kezdéssel léptünk ki, illetve bíztunk benne, hogy a szél még visszaerősödik. A kurtított vitorlák nagyobb stabilitást adnak a hajónak az erősödésekben és meglepően láttuk, hogy hasonló sebességet tudunk így menni, mint a többi katamarán teljes vitorlázattal. A kenesei bójánál már felhúztuk teljesen az egyik nagyvitorlát, majd Siófoknál minden vitorlánkat a maximumra feszítettük. Más választásunk nem volt, hiszen az egyik erősszeles orrvitorla felhúzója kiakadt, így azt már nem tudtuk tovább használni. A 18-20 csomós erősödésekkel frissülő szélben is tudtuk kezelni a hajót, nagyon jól dolgoznak az új vásznaink. Elégedett vagyok, és bízom a nekünk kedvező széljárásban a 49. Kékszalag Erste World Nagydíjon is. Vasárnap még egy öbölkerülő versenyen indulunk, várhatóan valamivel gyengébb szélben. Reméljük minden ellenfelünk rajthoz tud állni és újból összemérhetünk!”