Ismét a Litkey-csapat győzött

A Sport 1- televízióban két órán át élőben is közvetített Volvo High Tech Regttán rosszul indult a nap, ám déltől parádésan alakult minden.

Tizenhárom extrém versenyhajó, 7 katamarán és 5 gyors egytestű várta reggel Alsóőrsön a Böröcz Bence vezette rendezőség döntését, hogy megkezdhetik-e a versengést a két pályafutamból és egy Alsóőrs - Balatonfenyves távolsági menetből álló, újszerű kezdeményezésnek számító versenyen. Újszerű, mert eddig nem volt ilyen, csak a leggyorsabb nagyhajóknak szóló regatta. A versenyhez pedig élő közvetítés párosult ma és lesz holnap is a Sport 1 televízióban, illetve az Origó és a vitorlazas.hu internetes oldalakon. A közvetítés producere és rendezője Schulek Csaba, akit az elmúlt pár évben nem láthattunk versenyezni, de korábban lelkes és nem is eredménytelen versenyző volt a balatoni nagyhajós eseményeken.

A cikk folytatása videó összefoglaló után...

A reggeli csúszást pedig a zivataros időjárás okozta. A  szél fújt ugyan, de több zivatar kószált a vízen és a déli parton, amelyeket az erős villámtevékenység tett veszélyessé. Aztán ezek elvonultak, és a rövid halasztás után vízre szállhatott a mezőny.

Az első pályafutam - kétkörös krajc-hátszél pályán 40 percesre tervezve - izgalmasan alakult, ám a szél közel százfokos fordulása és leállása után a rendezőség ezt a menetet megszaktotta.

A mezőny szinte teljes szélcsendben rajtolt az Alsóőrs - Fenyves menetre, de aztán lassanként feltámadt az északkelet-keleti szél, és mire a Tihanyi-csőbe értek az elől haladók, már 10-15 csomóval fújt. Gyönyörű napsütésben és remek szélben száguldottak a szupergyors katamaránok és a legjobb egytestűek délnyugat felé.

Az élen, a többiektől hamar elszakadva mindvégig szoros párviadalt vívott a Kékszalag győztese és rekordtartója, vagyis a Festipay Litkey Farkas kormányzásával és a  kétárbócos Opel Fifty Fifty Józsa Mártonnal és csapatával a fedélzetén. Többnyire a sárga kétárbócos járt előrébb, de aztán a nyugati medencében a déli oldal felől támadva Litkeyék szereztek minimális előnyt, amelyre Fonyód közelében tudtak még rátenni egy kicsit. Két és félórás menet végén bő száz méterrel győzték le fő ellenfelüket.

Harmadik helyen csaknem a befutóig a mindössze 28 lábas Eurovit vitorlázott Váradi Szabó János vezetésével. Mögötte a három Etreme 40-es csatázott, akik Fonyód után érték utól az Eurovitot. A három közül kezdetben harmadik The Red, szintén a déli parti jobb frissüléseket kihasználva előzte "osztálytársait", és az utolsó kilométeren Váradi Szabóékat is. A The Red-et ezúttal Rauschenberger Miklós távollétében Sárközy András alias Maugli kormányozta az eredménnyel igazolhatóan kitűnően.

Negyedik lett az Eurovit, ötödik az Extreme, hatodik a Bogi. Hetedikként az RSM érkezett, amelyen a szokott csapat vitorlázott, ám a szokásos kormányos, a külfölön tartózkodó Vándor Róbert nélkül. Őket még a jelenlegi balatoni hínárhelyzet is jobban sújtja  az L-alakú foiljaik, emelőuszonyaik és T-forma kormánylapjaikkal.

Az egytestű hajók között az élen a Principessa és a Raffica szokásos párvidala zajlott, amelyet ezúttal a Princsi nyert. A Raffica csapat mentségére szóljon, hogy betegség miatt lemondták a versenyt, majd ma hiányos legénységgel mégis megérkeztek a rajthoz. A vasárnapi futamokon azonban már nem indulnak.

Mögöttük vitorlázott a Liberákhoz képest a középerős bőszelezésben egyértelműen lassabb Avatar, a Gardazzurra és a Trentasette.

Vasárnap ismét érdemes 10 órakor a Sport 1 adóra kapcsolni, mert a rendezőség Fenyvesnél két pörgős pályafutam megrendezését tervezi. Reméljük jó szélben, látványos küzdelmekre kerülhet sor!

Támogatóink: