A Vándor Róbert kormányozta RSM2 nyerte az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat, amelyen végül a több mint 530 nevezőből 339 hajó ért célba. Egy rendkívül szélcsendes versenyen, a csütörtök reggel 9:00 órás rajtot követően, pénteken hajnali 2 óra 52 perc 57 másodperckor ért célba a győztes, az utóbbi tíz év leglassabb Kékszalagján. A győztes hajó legénységének további tagjai Kalocsai Zsolt, Lange Péter, Bali István, Margitics Botond és Fekete András voltak. Az idei leggyorsabb hajó 17 óra 52 perc 57 másodperc alatt teljesítette a távot.

„Végig tudatosan vitorláztunk, megvolt a sebességünk, nem kockáztattunk, jó ritmusban voltunk a mezőnnyel, a széllel, a természettel, úgyhogy igazából jól kijött minden. Együtt, közösen értük el ezt az eredményt. Rengeteg munkánk van ebben a sikerben. Ezt a hajót három évvel ezelőtt hoztuk be. Ez már a harmadik katamaránunk 2010 óta. Nagyon sokat fejlesztettük ezt a hajót, mire ilyen tempót ki tudtunk belőle hozni, amire most szükség volt” – nyilatkozta Vándor Róbert, az RSM2 kormányosa a célba érkezés után. Hozzátette, hogy Balatonkenese után már érezték, hogy jó napjuk lehet. „Kenesét ugye második helyen vettük, utána élre álltunk és ott éreztük már, hogy kezdtünk ellépni. Nyilván az még a verseny eleje, ott még az ember nem dőlhet hátra, de nagyon szép előnyt kovácsoltunk, a tihanyi átkelés után már szinte alig láttuk az üldözőbolyt. Ott már egész jó éreztük magunkat elállt a szél és mindenki utolért bennünket, így újra kezdődött minden. Nagy küzdelem volt a keszthelyi öbölben nagyon kevés széllel, ott szintén sikerült valahogy az élre kanyarodnunk és elsőként venni a bóját. Visszafelé volt még egy-két visszaesés, éreztük, hogy az északi part a jobb, oda többször, amint tudtunk visszafordultunk. A végén viszont éreztük, hogy át kell jönni délre. Igazából ritmusban voltunk a természettel, jól működött minden” – értékelt Vándor Róbert, aki hozzátette, hogy bár elfáradtak, de ha kellett volna, bírták volna még pár órán keresztül.

Másodikként a Roland Gabler vezette New Black Jack futott be, 18 óra 36 perc 25 másodperc alatt teljesítve a távot.

„Ez egy drámai küzdelem volt. Az egyik legnehezebb versenyem volt a Balatonon. Gyenge volt a szél, ami megnehezítette a dolgunkat. Bizonyos helyeken lehagytuk riválisainkat, aztán ők előztek meg minket. Végig nagyon taktikusan kellett versenyezni. Új hajóval érkeztünk és nagyon jól dolgoztunk egész idő alatt. Az elmúlt két évben nem volt szerencsénk és a végén mindig hibáztunk valamit. Ezúttal viszont visszakaptunk ebből és sikerült nagy hajrával bejönnünk a második helyre. Rengeteget kellett manőverezni a végén, de sikerült jól befejeznünk ezt a hatalmas versenyt. Nagyon örülünk ennek a második helynek!” – nyilatkozta a kekszalag.hu oldalnak Roland Gabler.

Az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj harmadik helye Kaiser Kristófé (MKB-Prospex) lett. A bronzérmes 18 óra 40 perc 09 másodperces idővel ért célba.

„Nem volt egyszerű az idei viadal. Fejben ott kellett lenni végig, amire számítottunk, viszont azt nem gondoltuk, hogy Keszthelynél, majd Balatonfüred előtt is új verseny kezdődik majd” - kezdte értékelését Kaiser Kristóf. „Tavaly az utolsó pillanatban kaptunk ki a Racing Djangótól és idén is megismétlődött a szituáció, csak most a New Black Jack tudott a végén lehagyni bennünket, miközben mi a Nanushkával csatáztunk. A végén dönteni kellett, hogy melyik oldalra állunk be védekezni. Összességében viszont nagyon boldogok vagyunk a harmadik hellyel, mert először szerepeltünk a Kékszalagon ezzel a hajóval, továbbá a tavalyi évhez hasonlóan összejött ismét a dobogó. Úgy érzem, annak köszönhetjük ezt, hogy a végén összeszorított fogakkal álltunk oda a hajrához és jobban koncentráltunk riválisainknál. Gratulálok az RSM2-nek, mert elképesztő munkát tettek bele a fejlesztéseikbe, továbbá a minket végül megelőző New Black Jacknek is jár a gratuláció!”

Rendkívül izgalmas pillanatokkal zárult az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj. A 48 órás limitidő letelte előtti percekben ugyanis még három hajónak is volt esélye arra, hogy célba érjen és érvényesen teljesítse a távot.

Végül a szél kegyes volt a legkitartóbb vitorlázókhoz, a három hajóból kettő még célba tudott érni, rendkívül fáradtan ugyan, de természetesen hatalmas mosollyal az arcukon szelték át a célvonalat. Örömükben osztozott az idei verseny abszolút győztese, az RSM2 legénysége is, akik folytatva a tavaly elkezdett és rendkívül szimpatikus, sőt megható gesztust, amit Petrányi Zoltánék indítottak útjára tavalyi győzelmük után, kimentek az utolsó befutó elé és együtt ünnepeltek, pezsgőztek a végsőkig kitartókkal.

Az utolsó befutó a Libra lett, reggel 8 óra 56 perc 20 másodperckor érkeztek célba. A Mode967/E típusú hajó a YS II osztályban indult. A kormányos Simon Zoltán, a legénység tagjai pedig Veér Lajos, Andó Sándor és Baltay Levente voltak. Ismét egy csodálatos pillanattal zárult tehát Európa leghosszabb tókerülő versenye, az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj.

Az idei Kékszalagra 535 hajó nevezett, 27 hajóosztályban. A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, amelyet 1934-ben rendeztek meg először. A 155 kilométeres táv teljesítésére a hajósoknak 48 óra áll rendelkezésükre Balatonfüredről indulva.

Az abszolút és osztályonkénti eredmények (nem hivatalos) elérhetőek:

https://hunsail.hu/mvsz-versenyek_2020_52_kekszalag

A Magyar Vitorlás Szövetség ezúton is köszöni az 52. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj névadó támogatójának, támogatóinak és médiapartnereinek az együttműködést.