Vasárnap az Éremfutam dönt az Opel Finn Gold Cupon

Ma sem lehetett futamot rendezni Balatonföldvárnál az olimpiai Finn osztály világbajnokságán az Opel Finn Gold Cupon. Így hét futammal zárult a verseny teljes mezőnyös szakasza. Vasárnap már csak a legjobb tíz helyezett indulhat a Medal Race-en, a dupla pontszámmal számító világbajnoki Éremfutamon. Köztük Berecz Zsombor, aki most 5. a listán.

Zsombi lehet még akár világbajnok is, de ahhoz az Éremfutamon győznie kell és az éllovas svéd Max Salminennek az utolsó helyen végeznie. Emellett az sem mindegy, hogy hol végez Wright vagy Lobert, a magyar aranyéremhez egyiküknek sem szabadna előrébb kerülni, mint hetedik. Ekkora pontkülönbség elérése persze feltétele a dobogóra kerülésnek is. Értelemszerűen ott a különbség még akkor is összejöhet, ha a magyar finnes második vagy harmadik a célban. Ez esetben viszont azt is figyelni kell, hogy hol fut be a célba az összetettben most hetedik Heiner vagy éppen a görög Mitakisz.

A Medal Race-en a győztes pontszáma 2-vel, az utolsóé 20-szal növekszik majd, vagyis mindenki az elért helyezési számának dupláját kapja. Tehát az elérhető legnagyobb pontkülönbség két versenyző között18 pont.

Az első tíz helyezett és a pontszámaik hét futam után:

A mai szombati napon a tréfás kedvű Balaton kiosztott egy csibészes fricskát az olimpiai Finn osztály világbajnokságon résztvevőknek. Az utolsó teljes mezőnyös versenynapon akár három futamra is sor kerülhetett volna, de ezt lehetetlenné tette a délelőtti teljes szélcsend. Még a versenyzők kedvéért Földvárra látogató Opel Fifty Fifty Kékszalag rekordert is motoros vontatta el a kikötő előtt.

Délután a déli szél első fuvallataira vízre szállt a rendezőség és a mezőny. De az elsőre frissnek tűnő déli légáramlatot még csaknem egy órán át visszaszorította a párás szélcsend és egy lengedező északi. Mire a déli beterítette a Balatont már csak egy fél óra maradt a pálya kitűzésére és egy gyors rajtra, mert a versenykiírás erre a napra 16 órai rajtlimitet szabott.

Bár a Fluck Bence vezette rendezőség gyors és hibátlan munkát végzett, és a rajteljárás is elkezdődött még időben, a balatoni szél 30 foknyival elfordult délnyugat felé irreálissá téve a pályát. Nem volt mit tenni, a rajtolást meg kellett szakítani, és akármennyire is jó szél alakult ki, visszatérni a kikötőbe, mert új rajteljárás elkezdésére a szabályoknak megfelelően már nem maradt idő.

Ruji

Fotó: Cserta Gábor

Videó: Ladányi János


Csatolt képek:


Csatolt fájlok:

Támogatóink: