Kedvcsináló a tengeri bajnoksághoz 18 hajóval az Adrián

A Sail-ing Business Cup a legrégebben folyamatosan, évente tavasszal megrendezésre kerülő magyar charterhajós verseny az Adrián. Molnár Csaba (Sail-ing Kft.) és csapata 14. éve hívja sikerrel a Kornáti-szigetvilágba vitorlázni és versenyezni a magyar vitorlázókat. A hagyományosan egységes flottákkal egyetlen hajóosztályban lebonyolított regatta ugyan mindig vonzotta a résztvevőket – a megrendezett 14 alkalom részvételi összesítése szerint évente átlag 12,7 hajós versenyről van szó –, ám idén rekordot ért el a nevező egységek száma. 19 csapat jelentkezett a Bavaria 40 S típusú hajókkal Biogradból induló és oda visszaérkező egyhetes rendezvényre.

Végül csak 18-an versenyztek, mert a tavalyi győztes Q-Pharma (kormányos Beliczay Márton) váratlanul közbejött munkahelyi okok miatt az utolsó pillanatban visszalépni kényszerült.

A Biograd – Sali – Piskera – Hramina – Biograd marinák érintésével, változatos időjárásban lebonyolított verseny végén öt futamból hirdethetett végeredményt a rendezőség, amelybe az aktuális szélerő és szélirány figyelembe vételével kijelölt szigetek kerülésével kialalakított pályákon vitorlázott 10-25 tengeri mérföldes futamok mellett egy 9-9 és fél órás, Adriára adaptált Csillagtúra is beleszámított. A verseny honlapja Itt

A 14. Sail-ing Business Cup szoros, kiélezett küzdelmeket hozott az él- és a középmezőnyben egyaránt. Az utolsó futam előtt még öt csapatnak is esélye volt a végső győzelemre. Az idei első helyezett végül a Brightly csapata lett Jordán Balázs vezetésével, akikkel a Balatonon egyébként a Pannónia 70-es Cirkálóban találkozhatunk.

Soponyai Géza Vabeko Teamjének jutott az ezüstérem, és a siófoki Vízügy SC-ből érekezett öreg balatoni rókák (B&D csapat) vihették haza a bronzérmet Buranits Jenő vezetésével.

A sportszerűségi díjat a verseny legbalszerencsésebb csapata, a Klaszik kapta. Lacsny Gergely és barátai Varga Lajos kormányzásával nagyszerű vitorlázással megnyerték az első két futamot. A Csillagtúra előestéjén azonban a Kornáti-szigetek külső felén lévő Piskera Marinában szerencsétlen módon – a fürdőből kilépve és elcsúszva – súlyosan megsérült Gál István, a csapat tagja. Izomszakadást szenvedett, így mielőbb kórházba kellett jutnia. Dr. Kocsár Tibor, a verseny orvosa szakszerűen rögzítette a sérült lábat, Varga Lajosék pedig este 10 órakor hajójukkal nekivágtak a tengernek, hogy Biogradba, onnan pedig kocsival mielőbb a kórházba juttassák barátjukat. Éjszaka olykor 50 csomó feletti erővel fújó bórában hajózva hajnalra partot értek, és Gál Pistát még aznap meg is operálták a székesfehárvári kórházban. Mielőbbi gyógyulást kívánunk neki!

Kétórás alvás után Varga Lajos vezetésével a megfogyatkozott csapat visszavitorlázott a reggeli Csillagtúra rajthoz a Kornat-sziget délkeleti végéhez, az Opat-fokhoz, és részt vettek a 15-20, olykor 30 csomós szelekben lebonyolított 9 órás alapidejű versenyen. Fáradtságukban azonban alapvető hibát vétve, egy rossz taktikai döntéssel rengeteg pontot vesztettek, és csak a 16. helyen végeztek.

Az eredményszámításban kiesőt is hozó utolsó napi futammal azonban újra az esélyesek közé számítottak. Az utolsó pár száz méteren élre állva elsőként értek a célhoz. Az utolsó pillanatokban a verseny összetett győztesének is hihették magukat, ám korábban három másik hajóval együtt korai rajtot vétettek, így nagy csalódás érte őket a célvonalon. Amit viszont rokonszenvesen, sportszerű méltósággal viseltek.

A 14. Sail-ing Business Cup harmadik futamát jelentő Csillagtúra egyébként a versenyen rendszeresen, kilenc alkalommal részt vett és mindenki által szeretve tisztelt „Apukára” emlékezve Jordán Gábor Emlékfutam is volt, amit stílszerűen a fia, Balázs által vezetett Brightly nyert.

A Csillagtúra Adriára adaptálása a Sail-ing Business Cupot rendezők ötlete volt két éve, de egy közepes, majd tavaly egy nagyon gyenge szeles menet után idén a harmadik alkalomkor adódott ehhez a játékhoz a legjobb szél.

A balatoni versenyhez képest eltérés, hogy egy helyről rajtolnak a hajók, viszont akár több pontszerző hely is lehet, hiszen azok szigetekre jelölt virtuális pozíciók, amelyeket 100 méterre kell megközelíteni a pontok begyűjtéséhez. A balatoni éjszakaihoz hasonlóan van duplázó pont is, amely itt 12 és 16 óra között van nyitva. A rendezést és kiértékelést a Snewisport által biztosított nyomkövetők teszik lehetővé, amelyekkel a futamok élőben is nyomon követhetők  az interneten.

Egyedi sajátossága még az adriai Csillagtúrának a kockáztatásra csábító bónuszkör a befutónál. A célvonal nyitása előtt húsz perccel ugyanis a vonalat rajtolásra használva a csapatok szabadon választva nekivághatnak egy rövidebb vagy egy hosszabb bónuszkörnek – egy-egy közeli sziget megkerülésével levitorlázható távnak – amelyekért extra pontok szerezhetők. Viszont a célvonal a balatoni módinak megfelelően korlátozott ideig van nyitva. Így, aki nekivág valamelyik bónuszkörnek, a kilenc óra alatt gyűjtögetett pontjait kockáztatja. Viszont az izgalmak az utolsó pillanatig tartanak, és jó szélben nincs tömeges várakozás és befutás a célvonalon annak megnyitásakor.

A 14. Sail-ing Business Cup ezúttal is jó, érdekes pályákon lebonyolított futamokkal szórakoztatta a résztvevőket, amelyekhez mindig varázslatos és változatos hátteret adnak a Közép-Adria szigetei és nagyszerű marinái.


Az MVSz megbízásából idén ősszel is a Sail-ing csapata rendezi a tengeri nagyhajós bajnokságot (www.tengeribajnoksag.hu), amelyre október 8-tól kezdődően kerül sor, szintén Biográdból indulva. Egyforma, sportos Elan 350 típusú hajók várják a tengeri bajnoki címért versenyezni vágyó 5-8 fős csapatokat. Jelentkezés: office@sail-ing.hu


Csatolt képek:

Támogatóink: