Keddre is jutott magyar futamgyőzelem

Ezúttal a férfi Laser Standard osztályban futott be elsőnek magyar versenyző. Vadnai Benjámin volt a nyerő.

Folytatták jó szereplésüket a magyar vitorlázók Palma de Mallorcán, újabb tízen belüli helyezésekkel, közöttük ismét egy magyar futamgyőzelemmel három egység is legszűkebb élmezőnyben tartózkodik.

Kedden Vadnai Benjámin volt a magyar vitorlázók nyerő nyerő embere, a férfi Laser Standard osztályban előbb a második futamban egy 9. helyet szerzett, majd jött egy egyelőre kieső értékű menet, de a negyedik futamot megnyerte a csoportjában. Ezzel a 12. helyen tartózkodik a 183 hajós mezőnyben. Testvére Jonatán a második futamban nagyot javítva az első napi 29. helyezésén, 13. lett, utána azonban kevéssé jött ki a lépés, 42. és 43. helyeket szerezve pillanatnyilag a 100. helyen áll.

A női Laser Radiál 113 fős mezőnye hétfői egy futam után - amit Érdi Mári nyert meg - kedden három futamra számított, ami be is jött, így ők is négy futamon vannak túl összesen. A nap végén Mári a 9. helyen áll, miután 11., 14. és 13. helyezéseket szerzett. Vezet a görög Karachaliou, az olimpiai bajnok holland Bouwmeester előtt.

Férfi 470-esben Gyapjas Balázs és Gyapjas Zsombor továbbra is a mezőny legelején vitorláznak, a hétfői futamgyőzelem után - és az egyelőre kieső értékű 17. hely után - a kedden rendezett két futamban egyaránt az ötödik helyen értek célba, így négy futamot követően az összetett lista 4. helyén állnak.

“A második napon már sokkal inkább a Palmán megszokott szél fújt, 7-11 csomós termik irányú volt, viszonylag nagy hullámokkal. Az első futamban nehéz volt stratégiát tervezni, mert bár a szél termik irányából fújt, mégsem az volt, mert ugyan lassan, de 10 fokokat legyezett ide-oda - számolt be a körülményekről Gyapjas Balázs a Hunsail.hu-nak. “Így végül egy középrajtot csináltunk, amiből jól kijöttünk és egy kockázat nélküli első krajc után 12-nek értünk fel az első bójához. Mivel tudtuk, hogy kimagasló lesz a sebességünk hátszelekben, próbáltunk végig szabadon vitorlázni, amivel fel is jöttünk a hetedik helyig. A futam maradék részében még sikerült megelőzni 2 hajót és végül 5-nek befutni. A második futamban csak annyi volt a változás, hogy engedték a pumpálást, ezt figyelembe véve a rajtvonal lúv oldalán rajtoltunk és végig tisztán vitorlázva megint tizedik hely körül értünk fel. Onnantól hasonlóan ez első futamhoz, minden szakaszon javítottunk pár helyet. Végül itt is ötödiknek futottunk be, amivel összetettben a 4. helyre jöttünk fel. Holnapra közép erős szelet ígér az előrejelzés, amiben még nem volt alkalmunk kipróbálni magunkat, szóval bizakodva várjuk" - közölte a sportoló.

A másik 470-es magyar egység, a Litkey-Rácz páros kedden a 36. és a 32. helyen ért célba, ezzel a 70. helyen várják a szerdai futamo(oka)t. Négy futam után vezet az ausztrál Belcher-Ryan kettős a japán Isozaki-Takayanagi és a német Diesch-Autenrieth párosok előtt, majd Gyapjasék következnek egy másik japán hajó előtt.

A verseny eredményeit itt lehet figyelemmel kísérni.