Hirschler Rebeka nyerte az Izola Spring Cupot

Rebi a fiúkat is legyőzte a 85 hajós mezőnyben.

Hlt egyesület 12 versenyzője vett részt Laser Radial osztályban a hagyományos Izola Spring Cup Európa Kupa versenyen az Adrián. A verseny magyar sikerrel zárult: Hirschler Rebeka az MVM SE-ben készülő, a Fertő-tavi Vitorlás Szövetséget képviselő versenyző nyerte a versenyt, és nem csak  a nők között, de az összes fiút legyőzve abszolútban is!

A hatfutamos versenyen általában gyenge-közepes szélben 10 nemzet 85 hajója versenyzett, Köztük 12 magyar fiú és lány, akik összesen 7 egyesületből érkeztek. Helyezéseik:

1. Hirschler Rebeka - FVSz,
57. Czeizel Jakab - SVE
58. Hurasits Zsolt - DSCH
59. Bodnár Alexandra - BYC

A versenyről részletes beszámolót küldött Pál Gaszton edzőként fő részese a sikernek, hiszen Hirschler Rebi mellett a szintén jól szerepelt Tóthe levente, illetve Pandur Petra trénere. Beszámolójában természetesen a saját versenyzőiről ír.

Pál Gaszton - MVM SE . beszámolója:

Az idei Izola Spring Cup-on Laser Radial csapatunk sajnos a tavalyinál jóval kisebb létszámmal érkezett Izolára. A verseny kezdetéig 4 edzésnap állt rendelkezésünkre, amire hatalmas szűkségünk is volt, hiszen október óta nem vitorlázott a csapat.

Az edzés napokkal szerencsénk volt, a négyből hármon tudtunk vitorlázni 10-14 csomó körüli szélben és jó hullámviszonyok között. A szélirány különböző volt, így minden nap más körülmények fogadtak minket az edzésen. Aztán egy napot kénytelenek voltunk kihagyni, mert reggeltől 30 csomó feletti szél fújt, ebből pihenőnap lett, amit koperi városnézéssel és nyújtással töltöttünk. A versenyt megelőző edzésnapon pedig már a versenyszituációk gyakorlására koncentráltunk és beálltunk edzőfutamozni a külföldiek közé, szép 40 fős edző mezőnybe.

A versenyen nagyon tekintélyes, 85 fős létszámú Laser Radial mezőny gyűlt össze és az idei év első nemzetközi válogató versenyén ugyancsak szép számú magyar résztvevő állt rajthoz. Egy csoportban kezdődtek meg a küzdelmek az első versenynapon 6-8 csomós ÉNY-i szélben.

A rajtok voltak talán a legmeghatározóbbak ebben a nagy mezőnyben, de a rendszerint balról frissülő szél és a 4 m/s erősségű keresztbe áramlás is külön figyelmet érdemelt a 3 futam során. Csapatunk többségben jól kezdett a versenyen és az első futamban Hirschler Rebeka 13. helyről jött fel 4-re, Tóth Levente szintén javulva 19. helyen futott be, Pandur Petra ugyancsak jól, 20. hely körül ért fel a kreutz bójához, de sajnos ő nagyon visszacsúszott és végül csak a felén kívül ért célba. A második futam visszalőtt rajtokkal indult és ennek az lett a vége, hogy többek között mindhárom versenyzőnk is BFD-vel kizárásra került korai rajtért a fekete zászlós rajteljárás során. A harmadik futam viszont mindenkinek jól sikerült, Rebi 2., Levi 5. és Petra a 22. helyen ért célba. Az első versenynapot követően biztató eredményeink voltak, de az ejtőt ellőtték a srácok a korai rajtokkal, ami óvatosságra intett…

A verseny második napján halasztással kezdtünk és délután 2 óra körül kezdett kialakulni az az 5-7 csomó erősségű délies irányú szél, amiben sor kerülhetett a 4. és 5. futamra. A napi első futamot elszúrtuk, már a rajtnál kezdődtek a problémák, az indítással és a pozicionálással, valószínűleg az előző napi korai rajt is visszafogta a srácokat. Ahhoz képest Rebi és Levi viszonylag jól tudott regenerálódni a futam során, előbbi 11, utóbbi 18. helyen futott be és Petra 21. helyével viszont jó futamot zárt. A következő futamra lehettünk viszont a legbüszkébbek a verseny folyamán, nagyszerű rajtokból indultunk, Levi fegyelmezett vitorlázással, előnyét fokozatosan növelve rajt-cél győzelmet aratott, Rebi szorosan követte a 3. helyen és Petra is 19. helyen ért célba.

A verseny utolsó napján egy futamra volt elegendő szél. Ennek Rebi 1 pont hátránnyal a 2. helyről futott neki és Levi is az előkelő 9. helyről várta a folytatást, mindketten első helyen és megnyugtató előnyt felhalmozva a hazai válogató állásában. Ismét gyenge 4-6 csomós ÉNY-i szélben rajtoltunk, többszöri próbálkozásra, fekete zászlóval. Óvatos lee rajtból a bal oldalt szépen végigjátszva Rebi és Levi is felért a top 10-ben az 5. és 9. helyen. Rebi magabiztosan tartotta az összetett versenyt vezető olasz ellenfelét a futam hátralévő részében és végül a 10. helyen zárta az utolsó futamot, amivel megnyerte a versenyt. Levi feljött a 6. helyre a második kör folyamán.

Végeredményben Rebi lett a 2016. évi Izola Spring Cup Laser Radial verseny abszolút és női győztese egyaránt, Levi a nagyon előkelő 7. helyig jött fel a verseny végére és Petra a 37. helyen zárta a versenyt, ami még mindig a 85 fős mezőny első felében van.