Hogyan kezdett el vitorlázni, miért választotta ezt a sportot?

Talán többekhez hasonlóan kerültem közel a vitorlázáshoz. Sok balatoni nyaralás után, már felnőttként, leginkább a barátok hatására kezdtem el vitorlázni.

50. Kékszalag Erste Nagydíj  Kékszalag  erstehiggymagadban.hu  Erste  Magyar Vitorlás Szövetség  vitorlázásItt tud jelentkezni a Westportra - www.erstehiggymagadban.hu/adatlap/westport

Ez technikai, taktikai vagy csapatsport – mi a fontosabb: a hajó, a jó technika vagy a jó csapat? 

Nehéz ezeket külön választani, nem is nagyon lehet. Annyiból mindenképpen technikai sport, hogy kell egy jó hajó, amelynek kiváló menetteljesítménye, testsebessége. Arról nem beszélve, hogy egy jó hajóra jó felszerelés is kell. A vitorlákat az adott szélre megfelelően kell kiválasztani. Napjainkban már a vitorlaanyagokat is a magas minőség jellemzi. A korszerű anyagokból készült vitorlák maximálisan felveszik a megfelelő formát. Aztán persze kellenek a versenyzéshez az ”írástudók”. Mi így hívjuk a vitorlázó tapasztalattal rendelkező tagokból álló összeszokott 3-4 fős csapatot. Ha őket kiegészíti néhány, esetleg kevésbé rutinos vitorlázó, akkor már jöhetnek jó eredmények.

Milyen eredménnyel lenne elégedett idén a Kékszalagon?

Az egytestűek abszolút eredményeit nézve a 20 legjobb hajó között szeretnénk végezni. A saját kategóriánkban, az X-35 osztály esetében pedig a dobogós hely a cél. Ha ezek meglesznek, akkor örülni fogunk.

Kit tart a legnagyobb ellenfelének az idén? 

Első körben a saját hajóosztályunkban induló hajókat. Na és ott van, pontosabban várhatóan lesz néhány fekete ló, akiket jó lenne megverni a versenyen. Sőt, nem pusztán jó lenne, hanem meg is kell vernünk őket.

Mit vár azoktól, akik a hajóra kerülnek? Miért vállalta, hogy egy civilt is elvisz és mi lesz a legfontosabb, amikor awww.erstehiggymagadban.hu oldalon jelentkezők közül választ? 

A Kékszalag egy szép verseny, egy jó lehetőség a vitorlázás népszerűsítésére, ami nagyon fontos nekünk vitorlázóknak is. Ezért döntöttem úgy, hogy hozzánk is jöhet valaki versenyezni. Remélem, hamar beilleszkedik a csapatba, fegyelmezetten csinálja végig az egész versenyt. 

50. Kékszalag Erste Nagydíj  Kékszalag  erstehiggymagadban.hu  Erste  Magyar Vitorlás Szövetség  vitorlázásItt tud jelentkezni a Westportra - www.erstehiggymagadban.hu/adatlap/westport

Mit tart a legnagyobb versenyelőnyének? 

Az előnyök a hajó számlájára írhatóak elsősorban. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az X-35-ösnek kiváló tulajdonságai vannak. Emellett a kitartó és ügyes csapat is hozzájárulhat a jó szerepléshez.

Mit szeretsz a legjobban a hajóban? 

Az egész egy komplett egység, de különösen jó a manőverező képessége, fordulékonysága, valamint a széllel szembeni menetben elég élesen tud közlekedni.

A sportos, sikkes, sikeres hajó – a Westport névjegye

Ez a hajó egy sikertörténet. A prémiumkategóriás, sportos dán gyártmány 2008-ban jelent meg a Balatonon és rögtön besöpört több elismerést. Mint gyári hajó, könnyedén megverte a kifejezetten a magyar tengerre tuningolt hajókat a 2009-es országos bajnokságon.  Amíg nem versenyeztek kéttestű hajók is a Kékszalagon, az abszolút 10. helyen is vitorlázott. Az utóbbi időben rendre a 10-40. helyen végez és a Kékszalagokon éjfél-hajnal között szokott befutni a célba. Nem retten vissza a legkeményebb szélviszonyoktól sem, az egyik emlékezetes Kékszalagon még akkor sem adta fel, amikor a szigligeti öbölben 43 csomós szélerőt mutatott a műszer és sokan már kiálltak a versenyből. A Westport megjelenésében is különleges: ahol megjelenik, mindenki megcsodálja az áramvonalas, arányos hajótestet és kivételes, 19 méter magas árbócát.

Típus: X-Yachts x-35OD

Gyártás éve: 2011

Teljes hossz (LOA): 10,70 m

Vízvonalhossz (LWL): 9,99 m

Szélesség: 3.25 m

Súly: 4,5 t

Tőkesúly tömege: 1,6 t

Férőhely: 8 fő

Fővitorla: 41 m2

Fockvitorla: 33 m2

Hátszélvitorla: 151 m2

Kormányos: Bednár Tibor